6.C

39. englannin tunti: 6C ke 2.6.

Kuuntelemme vielä kappaleen 14.

Toistamme kappaleen 15 kuvasanat. Kuuntelemme kappaleen 15.

Kuuntelemme kappaleen 16.

Kerromme lomasuunnitelmista I’m going to ___. / tulevaisuuden suunnitelmista I’ll ___.

Have a nice summer holiday.

PALAUTAMME TEKSTIKIRJAT LUOKAN ETEEN.

38. englannin tunti: 6C ma 31.5.

Luemme kappaleen 13. Saamme sanastoihin leiman. Teemme kaksi A/B-tehtävää parin kanssa. Pelaamme parin kanssa On safari -peliä (s. 178). Teemme vielä Now I can! (s. 179).

Toistamme kappaleen 14 kuvasanat. Kuuntelemme kappaleen 14.

JÄTÄ KIRJAT PULPETTIIN.

37. englannin tunti: 6C ke 26.5. ENGLANNIN LUOKASSA TEAMS KLO 10:15

Africa with Howell Istance and Lilly Istance.

JÄTÄ ENGLANNIN KIRJAT PULPETTIIN. 

36. englannin tunti: 6C ma 24.5.

Kuuntelemme kuuntelun 19 (s. 177).

Käymme läpi englannin valtakunnallisen kokeen.

Homework: lue ja suomenna kappaleet 14 ja 15 (s. 80 – 83 / 86 – 89)

35. englannin tunti: 6C ke 19.5.

Kuuntelemme s. 78 ja 79 ja teemme s. 176.

Tutustumme hieman perfektiin (s. 172 – 174).

Homework: kappaleen 13 sanat (s. 166, 169)

34. englannin tunti: 6C ma 17.5.

Teemme tehtävän 2 (s. 165). Täydennämme laulun 5a (s. 168).

Teemme tehtävän 9 (s. 170).

Teemme englannin valtakunnallisen kokeen suullisen kokeen harjoituksena parin kanssa.

Homework: lue tekstikirjan s. 78 – 79

33. englannin tunti: 6C ke 12.5.

VALTAKUNNALLINEN ENGLANNIN KOE

Teemme rakennetehtävän, tuottamistehtävän ja reagointitehtävän.

32. englannin tunti: 6C ma 10.5.

VALTAKUNNALLINEN ENGLANNIN KOE

Teemme kuuntelutehtävän ja luetunymmärtämisen.

31. englannin tunti: 6C ke 5.5.

Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 13.

Teemme tehtävä 8 (s. 170).

Kertaamme High Five 5 / luontosanaston.

Homework: englannin valtakunnallinen koe ma 10.5. ja ke 12.5. 

30. englannin tunti: 6C ma 3.5.

Pelaamme Aasia ja Australia-pelejä (s. 50 – 51, 72 – 73).

Toistamme kappaleen 13 kuvasanat. Esitämme ja arvaamme parin kanssa; teemme myös tehtävän 1 (s. 165).

Teemme vielä tehtävät 2 (s. 165) ja 4 (s. 166 – 167).

Homework: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 13 (s. 74 – 77)

29. englannin tunti: 6C ke 28.4.

Pidämme suullisen jaksokokeen (unit 3) parin kanssa. Arvioimme kokeen itsearviointina, toveriarviointina ja opettajan / avustajan kanssa yhdessä (30 pistettä).

Kun olet suorittanut kokeen, tee kertaustehtäviä (s. 158 – 164).

28. englannin tunti: 6C ma 26.4.

Tee tehtävä 16 (s. 150). Kerro vielä parille, millainen sää tänään on.

Toistamme sanaston 2 (s. 156). Kuuntelemme kappaleen 12. Käymme läpi tehtävän 6 (s. 157).

Aloitamme kertaustehtäviä.

Homework: suullinen koe kappaleista 9 – 12 ke 28.4. (koelukuohje)

27. englannin tunti: 6C ke 21.4.

Kuuntelemme ja luemme kappaleen 11. Saamme leiman sanastoihin.

Pelaamme peliä 22 (s. 153). Teemme Now I can!.

Teemme A/B-tehtävän.

Homework: tutustu kappaleeseen 12

26. englannin tunti: 6C ma 19.4.

Tutustumme Uuteen-Seelantiin s. 69 ja tehtävissä 18 ja 19 (s. 151). Teemme myös tehtävän 17.

Kuuntelemme kuuntelun 20 (s. 152).

Homework: kuuntele, opettele, kirjoita ja toista kappaleen 11 sanat (s. 142, 145) SAMA LÄKSY UUDESTAAN

25. englannin tunti: 6C ke 14.4.

Teemme kappaleen 11 tehtävät 10 – 14. Teemme vielä tehtävät 16a.

Homework: kuuntele, opettele, kirjoita ja toista kappaleen 11 sanat (s. 142, 145)

24. englannin tunti: 6C ma 12.4.

Kuuntelemme Green grass –laulun ja täydennämme sen.

Toistamme sanaston 6a. Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 11. Teemme tehtävän 9.

23. englannin tunti: 6C ke 7.4. (pääsiäisloman jälkeen)

Laulamme vielä Here comes Peter Cottontail –laulun Here Comes Peter Cottontail | Easter Song for Kids | Bunny Song | The Kiboomers.

Toistamme kappaleen 11 kuvasanat. Teemme tehtävän 1 (s. 141).

Teemme tehtävät 2 (s. 142) ja 4.

Homework: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 11 (s. 64-67)

22. englannin tunti: 6C ke 31.3. Easter

Laulamme Here comes Peter Cottontail –laulun Here Comes Peter Cottontail | Easter Song for Kids | Bunny Song | The Kiboomers.

Kuuntelemme Bunny Easter! -tarinan (s. 109) ja teemme sen tehtäväsivun (s. 236).

Katsomme Peter Rabbit –elokuvaa Peter Rabbit 2020 720p BluRay ORG Dual Audio In Hindi English ESubs.

Happy Easter! Have a nice holiday!

21. englannin tunti: 6C ma 29.3.

Kuuntelemme kappaleen 10. Luemme sen englanniksi ja teemme A/B-tehtävän. Saamme sanastoihin leiman. Pelaamme peliä 23 (s. 138).

Teemme sanakokeen kappaleesta 10 ja tarkistamme sen.

20. englannin tunti: 6C ke 24.3.

Kuuntelemme vielä Action!-tehtävän (s. 134).

Teemme kuuntelun 21 (s. 137).

Tee parin kanssa tehtävät 18 ja 19 (s. 136-137).

Tee vielä Now I can! (s. 139) ja tehtävä 10 (s. 133).

Homework: kuuntele, opettele, kirjoita ja toista kappaleen 10 sanat (s. 130, 132) > SANAKOE KAPPALEESTA 10

19. englannin tunti: 6C ma 22.3.

Kuuntelemme Action!-tehtävän (s. 134). Harjoittelemme persoonapronomineja Quizletissä                  https://quizlet.com/111367510/persoonapronominit-perus-omistus-ja-objektimuodot-flash-cards/. Teemme parin kanssa tehtävät 14 – 16.

Teemme vielä ääntötehtävän 17 (s. 136).

Homework: opettele persoonapronominit (s. 135)

18. englannin tunti. 6C ke 17.3.

Kuuntelemme Waltzing Matilda –laulun (s. 56).

Toistamme kappaleen 10 kuvasanat. Kuuntelemme laulun tehtävässä 6 (s. 131).

Toistamme sanaston 7a (s. 132). Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 10.

Homework: kertaa persoonapronomininien perusmuodot (s. 135)

17. englannin tunti: 6C ma 15.3.

Kuuntelemme Waltzing Matilda –laulun (s. 56).  Poissaolleet tekevät kappaleen 9 sanakokeen (2).

Kertaamme kappaleen 9 genetiiviä (opas s. 210 + pehmoeläimet).

Toistamme kappaleen 10 kuvasanaston. Esitämme ja arvaamme sanoja.        Piirrämme ja arvaamme.

Teemme tehtävän 5 (s. 130). Teemme kuuntelun 3 (s. 129).

Homework: kuuntele, suomenna, lue ja toista kappale 10 (s. 58 – 61)

TO 11.3 ETÄOPISKELU 6C

TEAMS klo 9.00

MA:

-KPL 23 uutena sivut 94-95, tehtävät 8-11 ja mökki 23

HI/ AI:  Etsi netistä Versaillesin palatsi/puutarha kuvahaku

  • Piirrä siitä kuva HI vihkoosi ja lisää siihen kuvateksti ( kerro palatsista ja sen puutarhasta).
  • katson ja arvioin koulussa

YM: Karttavisapelit Pohjois- ja Väli-Amerikka 30min: Kaupungit

  • missä haluaisit käydä? Lähetä WhatsUpp viestillä kolme suosikkiasi: 1. Kaupunki, 2. Kaupunki, 3. Kaupunki

 

 

KE 10.3 ETÄOPISKELU 6C

TEAMS klo 9.00

MA:

– KPL 22 tarkistus, päässälaskut

– KPL 23 s. 92-93, tehtävät 1- 7

 

YM: Karttavisapelit: Etelä-Amerikka, maat-> pelaa 30 min

AI/KU: Tutki AI oppikirjan sivuja 96-97 ja päätä miten herätät huomiota.

Tee :

  1. mainos
  2. mielenosoituskyltti
  • lähetä siitä kuva minulle WhatsApp viestinä ( kiinnitä huomiota visuaaliseen puoleen eli kuvikseen)

 

KE 10.3.

16. englannin tunti: 6C ke 10.3. Teams-tunti klo 10:15 (liity kalenterista)

Pelaamme bingoa 21 (s. 126).

Kuuntelemme ja toistamme kappaleen 9. Teemme A/B-tehtäviä yhdessä.

Teemme kappalekokeen kappaleesta 9. Tarkistamme sen heti.

Homework: tutustu kappaleen 10 kuvasanastoon (s. 58 – 59)

TI 9.3 ETÄOPISKELU 6C

TEAMS 9.45

MA:

-KPL 21 tarkistus, päässälaskut

– KPL 22, s. 88-91 , tehtävät 1-7 ja mökki 22 ( 8-9 tehtävät vapaaehtoisia)

KÄSITYÖ

Käsityön pyykinpesutehtävä on tarkoitettu koko luokalle. Tehtävän löydät Teamsin tehtävistä. Olen tuntien ajan Teamsissä, jos teillä on jotain kysyttävää.

MUSIIKKI: Harjoittele rumpuja, peruskomppia seuraavan videon avulla. ”Musatunti” -nimikkeellä löydät muitakin rumpuvideoita YouTubesta.

https://www.youtube.com/watch?v=w1eTGrRJO4M

 

MA 8.3 ETÄOPISKELU 6C

TEAMS klo 10.00 ( varaa kaikki oppikirjat lähettyville)

MA:

  • KPL 21 sivut 84-87 , tehtävät 1-5 ja mökki 21

HI: Kpl 29 , s. 130 -138

  • OTSIKOI: ITSEVALTIUDEN AJAN RANSKA
  • Vastaa kysymyksiin:
  • Minkä ikäisenä Ludvig XIV peri vallan?
  • Kuka oli Richelieu ja mitä hän teki? Kerro.
  • Mitä tehtäviä kuninkaalla oli Ludvigin Ranskassa?
  • Ministerien ja virkamiesten tehtävät, kerro.
  • Selitä merkantilismi. Mikä se oli ja miten toimi?
  • Versaillesissa vietettiin hovielämää. Kerro hovielämästä ja etikettisäännöistä eli hovikäytöksestä.
  • Selitä sana aurinkokuningas.

AI:  Kirjoita päiväkirjaa:

  • Loman kohokohdat, mistä nautin, jne. Käytä kaikkia aistejasi eli ihmisen viittä perusaistia: maku-, haju-, näkö-, kuulo- ja tuntoaisti. Valmistaudu kertomaan jokaisesta yksi asia.

YM: Karttavisapelit:  Pohjois- ja Väli-Amerikka

  • pelaa peliä n. 20-30 min ja mieti samalla mikä maa voisi olla sinua kiinnostava, josta haluaisit tehdä jatkossa esitelmän.
  • -> lähetä minulle WhatsApp viestillä listasi kolmesta mielenkiintoisimmasta, esim. 1. maa, 2. maa, 3. maa ( lähetä viesti ennen klo 14.00)

15. englannin tunti: 6C ma 8.3. (hiihtoloman jälkeen) Teams-tunti klo 12:30 (liity kalenterista)

Keskustelemme talvilomasta What did you do on your winter holiday?.

Kirjoita salkkuvihkoosi talvilomastasi otsikolla My Winter Holiday

about a) weather b) clothes c) sports / activities.

Tarkistamme Now I can! (s. 127).

Teemme kuuntelun 19 (s. 125).

Homework: kertaa kappaleen 9 sanastot (s. 116, 118) > SANAKOE KAPPALEESTA 9

14. englannin tunti: 6C ke 24.2. (High Five 6)

Pesemme kädet ja kuuntelemme talvilaulun WINTER song for children – English and Preschool students – Easy vocabulary.

Opettelemme omistusmuotoja tehtävässä 12 (s. 121). Teemme tehtävät 13 ja 14.

Teemme myös tehtävät 16, 17 ja 18 (s. 123-124).

Homework: Now I can! (s. 127)

13. englannin tunti: 6C ma 22.2.

Teemme tehtävän 4.  Toistamme sanaston 6a (s. 118).  Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 9 loppuun.

Tarkistamme tehtävät 9 ja 10 (s. 120).

Teemme tehtävät 6b, 7a ja 8 parin kanssa (s. 119).

Homework: opettele kappaleen 9 sanat (s. 116, 118)

12. englannin tunti: 6C ke Howellin Tools-tunti englannin luokassa

Howell pitää työkaluihin liittyvän tunnin Teamsissä: kertaa kappaletta 7.

Homework: kuuntele, opettele, toista ja kirjoita kappaleen 9 sanat (s. 116, 118)

11. englannin tunti: 6C ma 15.2.

Toistamme kappaleen 9 kuvasanaston. Teemme tehtävät 2 ja 5.

Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 9.

Homework: 9, 10 (p. 120)

10. englannin tunti: 6C ke 10.2. (uinnin jälkeen)

Tee ystävänpäiväsydän kaverille: You are the best / the funniest / the cutest / the strongest / the sportiest / the loveliest / the most helpful / the most generous / the most awasome / the most intelligent / the most beautiful.

Tee tehtävä 4 (kappale 9).

Homework: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 9 (s. 52-55)

9. englannin tunti: 6C ma 8.2.

Jatkamme kertaustehtäviä (s. 108 – 114). Voit aloittaa kertauspelillä.

Kysy kappaleiden 5 – 8 sanoja pareittain.

Homework: tutustu kappaleen 9 kuvasanastoon (s. 52-53)

8. englannin tunti: 6C ke 3.2.

Saamme sanakokeet takaisin.

Kuuntelemme ja katselemme vielä sanapainovideon (ch. 7).

Mietimme ohjeet johonkin laitteeseen (20, s. 102).

Teemme kertaustehtävät (s. 108-114). Voit pelata peliä ensin ryhmässä.

Homework: kertaa kappaleiden 5 – 8 sanastot

7. englannin tunti: 6C ma 1.2.

Poissaolleet tekevät sanakokeen kappaleesta 7.

Tee tehtävät 17 ja 18 (s. 101), mikäli et ole vielä tehnyt.

Tee Now I can! (s. 104).

Kuuntelemme vielä kappaleen 8. Tarkistamme tehtävän 6 (s. 107).

Homework: kertaa kappaleiden 5 – 8 sanastot

6. englannin tunti: 6C ke 27.1. klo 10:15 ENGLANNIN LUOKASSA

Howell pitää kännyköihin liittyvän tekniikkatunnin (chapter 6 / 7) Teamsin välityksellä. Kertaa kappaleet 6 ja 7. Mieti omaa kännykän käyttöä: miten selittäisit englanniksi jonkin tekemisen kohta kohdalta.

5. englannin tunti: 6C ma 25.1.

Teemme sanakokeen kappaleesta 7. Tarkistamme kokeen yhdessä.

Teemme kuuntelun 19 (s. 102).

Toistamme kappaleen 8 sanaston (s. 106).  Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 8 parin kanssa.

Homework: 6 (s. 107) + mieti esiteltävä toiminta omasta puhelimestasi Howellin tunnille KE HOWELL PITÄÄ PUHELINTEKNIIKKATUNNIN TEAMSIN KAUTTA ENGLANNIN LUOKASSA

4. englannin tunti: 6C ke 20.1.

Lue kappale 7 englanniksi parisi kanssa. Tee kaksi A/B-tehtävää.

Saat sanastoihin leiman.

Tee Now I can! (s. 104).

Tee parin kanssa tehtävä 1 (s. 91) virtuaalinopallla ja tehtävä 21 (s. 103).

Tee tehtävät 17 ja 18 (s. 101).

Homework: opiskele kappaleen 7 sanastot (s. 92, 95) > KAPPALEKOE KAPPALEESTA 7 + syksyn arvio repussa

3. englannin tunti: 6C ma 18.1.

Poissaolleet tekevät itsearvioinnin.

Kuuntelemme Action! 12a (s. 97). Harjoittelemme some, any, no ja every –sanoja. Teemme tehtävät 15 (s. 100) ja 10 (s. 97).

Teemme Sounds good 16 (s. 100).

Homework: kuuntele, opettele, toista ja kirjoita kappaleen 7 sanat (s. 92, 95)

2. englannin tunti: 6C ke 13.1.2021

Tee kolme A/B-tehtävää parin kanssa.

Kuuntelemme ja suomennamme parin kanssa kappaleen 7.

Tee tehtävät 8 – 10 (s. 96-97) parisi kanssa.

Homework: opiskele s. 98

1. englannin tunti: 6C ma (joulun jälkeen) 11.1.2021

Pesemme kädet ja kuuntelemme Auld Lang Syne –laulun        https://www.youtube.com/watch?v=h8vxYyDwuZo.

We have a special guest.

Tutustumme Uuden vuoden viettoon (s. 106-107, 234).

Kysymme ja kirjoitamme joululomasta imperfektissä (moniste auttaa).

TEEMME ITSEARVIOINNIN. (Kappaleen 6 sanakoe, jos vielä tekemättä)

Homework: kuuntele, suomenna, lue ja toista kappale 7 (s. 42-45)

35. englannin tunti: 6C ma 21.12.2020

Pesemme kädet joululaulun tahdissa                                https://www.youtube.com/watch?v=C41q5YLnF10.

Harjoittelemme indefiniittipronomineja jouluruokavideon avulla                    https://www.youtube.com/watch?v=Tly6suosH7Y.                                       Kuuntelemme Action! (s. 97) ja mietimme jouluruokien ham ja turkey avulla indefiniittipronomineja some, any, no ja every (s. 98). Teemme tehtävät 13 ja 14.

Kuuntelemme Jolly St. Nick (s. 105) ja teemme tehtävät (s. 233).

34. englannin tunti: 6C ke 16.12.

Pesemme kädet ja kuuntelemme We are not robots –laulun (s. 94). Teemme tehtävän 5b.

Toistamme kappaleen 7 kuvasanat. Esitämme ja arvaamme. Teemme tehtävät 2 ja 4.

Tutustumme englantilaisiin jouluruokiin                                https://www.youtube.com/watch?v=Tly6suosH7Y.

33. englannin tunti: 6C ma 14.12.

Pesemme kädet joululaulun tahdissa                                    https://www.youtube.com/watch?v=C41q5YLnF10.

Teemme A/B-tehtävän, monisteen ja Now I can! (s. 89).

Teemme sanakokeen kappaleesta 6. Tarkistamme sanakokeen yhdessä.

Homework: 4a, b (s. 92-93)

32. englannin tunti: 6C ke (kieltenluokassa) 9.12.

Kuulemme ja luemme yllätysvieraastamme.

Kuuntelemme kappaleen 16. Luemme sen englanniksi ja teemme A/B-harjoituksia parin kanssa. Pelaamme peliä 21 parin kanssa.

Homework: kuuntele, toista, opettele ja kirjoita sanasto 6a (s. 79) > SANAKOE KAPPALEESTA 6

31. englannin tunti: 6C ma 7.12.

Kuuntelemme ja toistamme Action-tehtävän (s. 82). Teemme tehtävät 14 ja 15.

Teemme tehtävän 16 sekä kuuntelun 19.

Tarkistamme s. 80 – 81.

Homework: kuuntele, toista, opettele ja kirjoita sanasto 3 (s. 76)

30. englannin tunti: 6C ke 2.12.

Tee tehtävä 4 (s. 77). Toistamme sanaston 6a (s. 79). Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 6. Teemme tehtävät 8 ja 9.

Homework: s. 80 – 81 (mitä on tekemättä)

29. englannin tunti: 6C ma 30.11.

Toistamme kappaleen 6 kuvasanat. Teemme tehtävät 1, 2 ja 5.

Homework: kuuntele, toista ja suomenna kappale 6 (s. 36 – 39) + näytä sanakoe kotona

28. englannin tunti: 6C ke 25.11.

Aloitamme tunnin The Countries of the World –laululla    https://www.youtube.com/watch?v=zOti8U_-BNM&t=34s.

Käymme läpi maita ja kieliä lippukorteilla. Teemme tehtävän 20 ja Now I can!.

Teemme sanakokeen kappaleesta 5.

27. englannin tunti: 6C ma 23.11.

Aloitamme tunnin The Countries of the World –laululla      https://www.youtube.com/watch?v=zOti8U_-BNM&t=34s.

Kuuntelemme kappaleen 5. Luemme sen englanniksi parin kanssa ja teemme kaksi A/B-tehtävää.

Teemme kuuntelun 18.

Homework: kertaa kappaleen 5 sanasto >SANAKOE KAPPALEESTA 5

26. englannin tunti: 6C ke 18.11.

Pesemme kädet numerolaulun tahdissa (s. 65). Harjoittelemme maita online.seterra.com-sivustolla (most populous countries). Toistamme arabiankieliset (https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/06/14/kielioppia-43) ja suahilinkieliset (https://www.lingohut.com/fi/v555620/swahilin-oppitunteja-numerot-1-10) numerot ja käymme läpi muitakin kieliä kartan avulla.

Teemme kappaleen 5 tehtäviä.

Homework: kuuntele, toista, opettele ja kirjoita sanasto 6a (s. 66) Otsossa  TUKIOPETUS PE KLO 12:15 – 13 (imperfekti, maita ja kieliä)

25. englannin tunti: 6C ma 16.11.

Pesemme kädet aakkoslaulun tahdissa (s. 69). Tarkistamme kotitehtävät 9 ja 10.

Katsomme prepositiovideon https://www.youtube.com/watch?v=p_lgP_XwDig (9 min.). Tutustumme prepositioihin myös Action-tehtävässä 12. Esitämme prepositioita parin kanssa ja teemme tehtävät 13 ja 14.

Homework: kuuntele, toista, opettele ja kirjoita sanasto 3 (s. 64) Otsossa + pyydä nimi kokeeseen

24. englannin tunti: 6C ke 11.11.2020

Pesemme kädet Tuk Tuk goes to Mumbai –videon tahdissa  https://www.youtube.com/watch?v=wAryH23eqDg. / Emil tekee kokeen Timo-opettajan kanssa.

Toistamme 6a (s. 66) sanaston. Laulamme aakkoslaulun. Kuuntelemme kappaleen 5.

Tavaamme kappaleen 5 sanoja parin kanssa. Suomennamme kappaleen parin kanssa.

Homework: 9, 10 (s. 67)

23. englannin tunti: 6C ma 9.11.

Poissaolleet tekevät kokeen Timo-opettajan kanssa aulassa.

Pelaamme Kanada-peliä (s. 28-29 / s. 60-61).

Toistamme kappaleen 5 kuvasanat (s. 30-31). Teemme tehtävät 1 – 5.

Homework: kuuntele, suomenna ja toista kappale 5 (s. 30-33) Otsossa

22. englannin tunti: 6c ke 4.11.

Pesemme kädet Halloween, Halloween –laulun tahdissa    https://www.youtube.com/watch?v=JsyEX9iIN-I.

Teemme kokeen kappaleista 1 – 4 (2 kuuntelua, 1 luetunymmärtäminen).

Jatka kertaustehtäviä.

Homework: tutustu kappaleeseen 5