4.A

Torstai 3.6.

38. saksan tunti: 4A to

Luemme kappaleen 22 parin kanssa. Saamme sanastoihin leiman.

Teimme kuuntelun 9. Tarkistamme s. 268 – 269. Keräämme saksan tekstikirjat. Salkkuvihot kesäsäilytykseen.

Katsomme Pippuri ja jyvä -etsivätoimiston yhden jakson (Die Pfefferkörner) https://areena.yle.fi/1-50295297.

Schöne Sommerferien!

Keskiviikko 2.6.

20. englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoitunti) ke VIIMEISET ENGLANNIN TUNNIT

Laulamme kirjan lauluja.

Teemme May section -tehtäviä.

Kuuntelemme Extra-tarinat ja teemme tehtävät.

PALAUTA TEKSTIKIRJA.

Have a nice summer holiday!

Tiistai 1.6.

37. saksan tunti: 4A ti

Katsomme postikorteista maita ja Saksan kuuluisia kohteita.

Harjoittelemme müssen-verbiä Tarja Virtasen sivustolla                https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/2ak.

Teemme kirjan tehtävät 6 – 8.

Hausaufgabe: s. 268 – 269

Torstai 27.5.

36. saksan tunti: 4A to

Kuulemme ja katsomme lippu- ja maalaulun Alle Flaggen und Länder Europas lernen für Kinder und Kleinkinder (deutsch). Tavaamme maita. Tutustumme vielä Saksan naapurimaihin https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-2/8slf.

Tutustumme myös vielä Saksan osavaltioihin      https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-2.

Teemme tehtävän 1 (s. 261). Tarkistamme tehtävät 2 ja 3 (s. 262).

Teemme tehtävän 5 (s. 264).

Hausaufgabe: opettele ja kirjoita kappaleen 22 sanat (s. 260)

Keskiviikko 26.5.

19. englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoistunti) ke

Laulamme The ABC Song –laulun vielä uudelleen.

Kuuntelemme maalaulun vielä myös (Eurooppa) The Countries of the World Song – Europe.

Varmistamme, että kaikki ovat tehneet väliinjääneitä tehtäviä.

Teemme A/B-tehtäviä vielä uudelleen. Teemme kertaustehtäviä.

Pelaamme May section -peliä.

Homework: tee väliinjääneitä tehtäviä

Tiistai 25.5.

35. saksan tunti: 4A ti

Kuuntelemme laulun Das Gespenst in der Geisterbahn Lied: das Gespenst in der Geisterbahn.

Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 22.

Opettelemme kulkuneuvoja (kirjan avulla). Esitämme myös.

Esitämme ja arvaamme huvipuiston laitteita (s. 71).

Hausaufgaben: 2 ja 3 (s. 262)

Torstai 20.5.

34. saksan tunti: 4A to

Tutustumme Saksan naapurimaihin ja osavaltioihin kartan avulla. Harjoittelemme maita lippujen avulla.

Teemme maatehtävän 4 (s. 262 – 264).

Hausaufgabe: kuuntele, suomenna, lue ja toista kappale 22 (s. 69 – 71)

Keskiviikko 19.5.

18. englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoistunti) ke

Laulamme The ABC Song –laulun. Kuuntelemme maalaulun (Eurooppa) The Countries of the World Song – Europe. Tavaamme maita.

Saamme kappaleen 15 sanastoihin leiman.

Toistamme kappaleen 16 sanaston 2 (s. 174). Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 16. Teemme s. 175 tehtävät. Luemme kappaleen englanniksi. Teemme kaksi A/B-tehtävää (kopioi).

Teemme kertaustehtäviä s. 176 – 181.

Homework: tee väliinjääneitä tehtäviä

Tiistai 18.5.

33. saksan tunti: 4A ti (karanteenin jälkeen)

Kuulemme ja katsomme lippu- ja maalaulun Alle Flaggen und Länder Europas lernen für Kinder und Kleinkinder (deutsch). Tavaamme maita.

Kuuntelemme ja toistamme kappaleen 21. Luemme sitä saksaksi parin kanssa. Saamme leiman sanastoihin.

Pelaamme peliä 2 (s. 258 – 259).

Hausaufgabe: tutustu kappaleen 22 sanastoon (s. 260)

Keskiviikko 12.5.

17. englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoistuntike 12.5.                                               TEAMS-TUNTI KLO 8:15

Teemme kappaleen 15 tehtävät 10 – 18 (s. 167 – 171) sekä Now I can!. Teemme myös extra-tehtäviä.

Toistamme kappaleen 15. Näytämme sanastot.    Luemme parin kanssa kappaletta englanniksi.

Harjoittelemme  kappaleiden 13 – 15 sanastoja Quizletissä            https://quizlet.com/581736192/high-five-3-kuvasanastot-kpl-13-15-flash-cards/. Saa harjoitella hetken itsekseen omalla koneella.

Teemme Quizlet-tehtävän testiosuuden itsearviointina (opettaja kerää pisteet: 20 pistettä täydet pisteet).

Harjoittelemme vielä Sounds good -ääntöasioita.

Koodaamme myös Scratchissä (katsomme yhdessä toimintoja) scratch.mit.edu: English / create.

Homework: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 16 (s. 90 – 91)

Tiistai 11.5.

32. saksan tunti: 4A ti 11.5. TEAMS-TUNTI KLO 10:15

Harjoittelemme nehmen-verbiä Tarja Virtasen sivustolla                  https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/21-nacht-der-feen.

Teemme työkirjan s. 254 – 255.

Teemme vielä avun tarjoamisen s. 256 ja s. 257.

Mikäli jää aikaa, tavaamme kappaleen 21 sanoja.

Hausaufgabe: opettele ja kirjoita kappaleen 21 sanat (s. 251)

Perjantai 7.5.

Yhteiskuntaopin Teams-tunti klo 8.15, kaikki paikalle! Ota kirja ja vihko valmiiksi. Siiretään siis koe viikolla eteenpäin. Nähdään Teamsissa! T. Sanna

Torstai 6.5.

31. saksan tunti: 4A to 6.5. TEAMS-TUNTI KLO 9                                                         VARAA ASKARTELUPAPERIA ÄITIENPÄIVÄKORTTIA VARTEN

Laulamme Danke Mama (Muttertagslied) – Kinderlieder zum Mitsingen || Kinderlieder.

Teemme äidille kortin mallin mukaan Pop Up Muttertagskarten basteln – 4 coole Ideen.

Suomennamme kappaleen 21, mikäli on aikaa.

Alles Gute zum Muttertag.

Keskiviikko 5.5.

16.  englannin tunti: 4A A2 englanti (kaksoistunti) ke 5.5.                                       VARAA ASKARTELUPAPERIA ÄITIENPÄIVÄKORTTIA VARTEN TEAMS-TUNTI KLO 8:15

Laulamme Happy Mother’s Day | Kids Song | Song Lyrics Video | The Kiboomers.

Kertaamme perhesanat (ch. 1). Esittelemme sormet perheenjäseninä:          tervehdimme ja esittelemme.                                                                                          Etsimme perheenjäsentä Are you my mum / granny / aunt / sister? (opettaja valitsee arvuuttelijat).

Toistamme kappaleen 15 kuvasanat. Teemme tehtävät 3 – 7.

Toistamme sanaston 8a. Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 15.

Teemme äitienpäiväkortin mallin mukaan 8 CUTE MOTHER’S DAY CARD CRAFT IDEAS FOR KIDS TO MAKE (noin 30 sekunnin kohdalla).

MUM / MOM FOR MUM / MOM

HAPPY MOTHER’S DAY!

I 💖 U.

I LOVE YOU.

YOU’RE THE BEST.

Harjoittelemme  kappaleiden 13 – 15 sanastoja Quizletissä                https://quizlet.com/581736192/high-five-3-kuvasanastot-kpl-13-15-flash-cards/. Koodaamme myös Scratchissä (katsomme yhdessä toimintoja) scratch.mit.edu: English / create.

Homework: kuuntele, opettele, kirjoita ja toista kappaleen 15 sanat (s. 164, 166)

Tiistai 4.5.

30. saksan tunti: 4A ti 4.5. TEAMS-TUNTI KLO 10:15

Laulamme Meine Mama ist die beste! – kinderlieder Kinderwelt TV.

Teemme tehtävät 1 ja 2 (s. 251-252). Kuuntelemme kappaleen 21. Teemme tehtävät 3, 4 ja 5 (s. 252-253).

Hausaufgabe: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 21 (s. 66 – 68) SAMA LÄKSY

Torstai 29.4.

29. saksan tunti: 4A to

Teemme kappaleen 20 tehtävät loppuun.

Toistamme kappaleen 21 sanaston. Esitämme ja arvaamme.

Hausaufgabe: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 21 (s. 66 – 68)

Keskiviikko 28.4.

15. englannin tunti: 4A A2-englanti ke (kaksoistunti)

Kuuntelemme Socks and shoes –laulun. Toistamme vielä kappaleen 14.

Harjoittelemme vielä Quizletissä olla-verbiä                 https://quizlet.com/204630744/olla-verbi-suomi-englanti-flash-cards/ (myös kielteiset muodot).

Toistamme kappaleen 15 kuvasanat.

Menemme ulos ja teemme seuraavia asioita:

1) piirrämme vaatteita hiekkaan ja sanomme ne englanniksi

2) kerromme parillemillainen hänen tulee olla: You are nice. You are not angry. You have long arms.

2) opettaja sanoo kappaleen 15 tekemisiä > esitämme

3) ehdotamme parille tekemistä: Let’s > teemme parin kanssa.

Jatkamme koodausta iPadeillä. Koodaamme englanniksi: code.org (English / students) ja scratch.mit.edu (English, clothes / body, remix).

Homework: kuuntele, suomenna, lue ja toista kappale 15 (s. 84 – 87)

Tiistai 27.4.

28. saksan tunti: 4A ti

Harjoittelemme kappaletta 20 Tarja Virtasen sivustolla        https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/20-opa-erz%C3%A4hlt.

Kuuntelemme ja toistamme kappaleen 20. Luemme saksaksi parin kanssa. Saamme sanastoon leiman.

Teemme kappaleen loput tehtävät.

Hausaufgabe: tutustu kappaleen 21 sanastoon (s. 251)

Torstai 22.4.

27. saksan tunti: 4A to

Kuuntelemme laulun Das Gespenst in der Geisterbahn Lied: das Gespenst in der Geisterbahn.

Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 20. Tarkistamme tehtävän 3 (s. 242).

Harjoittelemme saksan sanajärjestystä. Aloitamme tehtäviä s. 247 – .

Hausaufgabe: opettele ja kirjoita kappaleen 20 sanat (s. 240-241), harjoittele Tarja Virtasen sivustolla https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/20-opa-erz%C3%A4hlt

Keskiviikko 21.4.

14. englannin tunti: 4A A2-englanti ke (kaksoistunti)

Katsomme kuvaa kuninkaallisesta perheestä. Opettaja kerää jaksokokeita.

Käymme läpi olla-verbin monisteilla. Harjoittelemme vielä Quizletissä                https://quizlet.com/204630744/olla-verbi-suomi-englanti-flash-cards/ (myös kielteiset muodot). Leikimme parin kanssa vastarannan kiiskeä: I’m tall. > You are not tall.

Teemme kappaleen 14 tehtävät 15 – Now I can!.

Kuuntelemme ja luemme kappaleen 14. Teemme A/B-tehtävän. Saamme leiman vihkoihin.

Lopputunnista käytämme iPadejä. Koodaamme englanniksi: code.org (English / students) ja scratch.mit.edu (English, clothes / body, remix).

Homework: kertaa kappaleita 13 ja 14 (Quizletissä)

Tiistai 20.4.

26. saksan tunti: 4A ti

Tavaamme satuhahmoja (s. 241).

Katsomme piirrettyjä Der Hase und der Igel – Märchen und Geschichten für Kinder | Brüder Grimm | Deine Märchenwelt

Hänsel und Gretel – Märchen und Geschichten für Kinder | Brüder Grimm | Deine Märchenwelt.

Harjoittelemme lesen- ja sehen-verbit Tarja Virtasen sivustolla          https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/20-opa-erz%C3%A4hlt. Teemme s. 243-245.

Poissaolleet tekevät suullisen kokeen.

Hausaufgabe: tee tehtävä 3 (s. 242)

Torstai 15.4.

25. saksan tunti: 4A to 15.4.

Toistamme kappaleen 20 sanat. Tavaamme sanoja parin kanssa.

Teemme ja tarkistamme tehtävät 1 – 4.

Hausaufgabe: kuuntele, suomenna, lue ja toista kappale 20 (s. 64-65)

Keskiviikko 14.4.

13. englannin tunti: 4A A2-englanti ke (kaksoistunti)

Pesemme kädet ja laulamme Head and Shoulders –laulun Head Shoulders Knees & Toes (Sing It). Laulamme myös Touch your nose –laulun.

Kertaamme vielä kehonosia kuvakorteilla: teemme lauseita (I have / I don’t have).

Laulamme vielä Socks and shoes –laulun. Toistamme vaatesanat. Harjoittelemme kuvakorteilla ja pikkuvaatekorteilla. Piirrämme ja arvaamme vaatteita.

Toistamme sanaston 6a (s. 154). Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 14.

Jatkamme kappaleen 14 tehtäviä 8 – 14.

Opettelemme koko olla-verbin https://quizlet.com/204630744/olla-verbi-suomi-englanti-flash-cards/ (myös kielteiset muodot).

Homework: kuuntele, opettele, kirjoita ja toista kappaleen 14 sanat (s. 152, 154)

Tiistai 13.4.

24. saksan tunti: 4A ti

Pidämme saksan suullisen kokeen kappaleista 1 – 19. Koe tehdään parin kanssa.

Tee tehtävät 1 – 4 (s. 241-242).

Torstai 8.4.

23. saksan tunti: 4A to (pääsiäisloman jälkeen)

Laulamme vielä pääsiäislaulun Hoppelsong – Kinderlied zum Osterfest.

Kertaamme kappaleiden 1 – 19 kysymyksiä ja vastauksia (nimi, ikä, asuinpaikka, perhe, lempiasiat, syntymäkuukausi, sää, kellonajat, osaatko, pidätkö). Käytämme monisteita ja Tarja Virtasen sivustoa apuna                https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/6-was-ist-los.

Hausaufgabe: kertaa kappaleet 1 – 19 > SUULLINEN KOE KYSYMYKSISTÄ JA VASTAUKSISTA TI 13.4.

Schönes Wochenende.

Keskiviikko 7.4.

12. englannin tunti: 4A A2-englanti ke (kaksoistunti) (pääsiäisen jälkeen)

Kuuntelemme ja laulamme vielä Here comes Peter Cottontail –laulun Here Comes Peter Cottontail | Easter Song for Kids | Bunny Song | The Kiboomers.

Opettaja kerää kokeita.

Kertaamme kehonosia menninkäisillä ja pääsiäispupulla. Leikimme vettä kengässä: kierrämme kysymässä, mihin kehonosaan sattuu Is it your tummy / ears? Piirrämme parin ohjeiden mukaan pääsiäispupun: Draw a tall Easter Bunny with a big head and long ears.

Toistamme kappaleen 14 kuvasanat eli vaatteet. Jatkamme pupua parin kanssa: piirrämme pupulle vaatteet parin ohjeiden mukaan Draw the Easter Bunny a green cap and yellow socks.

Teemme tehtävät 1 – 5 (kappaleesta 14).

Homework: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 14 (s. 78-81)

Keskiviikko 31.3.

11. englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoistunti) ke Easter

Kuuntelemme ja laulamme Here comes Peter Cottontail –laulun Here Comes Peter Cottontail | Easter Song for Kids | Bunny Song | The Kiboomers.

Toistamme sanaston 8a. Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 13. Teemme kappaleen 13 tehtävät loppuun (tehtävästä 10 eteenpäin). Luemme kappaleen englanniksi ja teemme A/B-tehtävän. Saamme leiman sanastoihin.

Kokeen palautus.

Kuuntelemme pääsiäislaulun Easter Game for Kids | What Is It? Game | Maple Leaf Learning Playhouse. Toistamme pääsiäissanat (s. 99). Teemme sivun 202.

Have a nice Easter Holiday!

Tiistai 30.3.

22. saksan tunti: 4A ti Ostern

Laulamme pääsiäislaulun Hoppelsong – Kinderlied zum Osterfest. Kuuntelemme vielä Stups, der kleine Osterhase –laulun Rolf Zuckowski | Stups, der kleine Osterhase (Lyric Video).

Opettelemme paikan pikkusanat auf, in, hinter, vor, neben, unter. Harjoittelemme suklaamunalla. Etsimme oman suklaamunan ja sanomme oikein paikan pikkusanan. Laitamme suklaamunan eri paikkoihin ja harjoittelemme parin kanssa pikkusanoja.

Etsimme myös pääsiäispupua Bist du mein Osterhase?

Katsomme vielä elokuvaa Helma legt los Osterfilm: Helma legt los.

Schöne Osterferien.

Torstai 25.3.

21. saksan tunti: 4A to

Kuuntelemme yhden Notenbaum-laulun ja tutustumme nuottivihkoon. Harjoittelemme soittimia kuvakorteilla.

Teemme kysymyksiä rocktähdelle (s. 237). Teemme parin kanssa tehtävän 11 (s. 237).

Teemme kuuntelun 12 (s. 238).

Luemme kappaleen 19 parin kanssa. Saamme sanastoihin leiman.

Hausaufgabe: kertaa kappaleet 1 – 19 > suullinen koe tulossa (kysymyksiä)

Keskiviikko 24.3.

10. englannin tunti: 4A A2-englannin tunti (kaksoistunti) ke

Pesemme kädet ja laulamme Head and Shoulders –laulun Head Shoulders Knees & Toes (Sing It). Laulamme myös Touch your nose –laulun.

Harjoittelemme kehonosia kuvakorteilla (muistipeliä). Toistamme kappaleen 13 kuvasanat. Opettaja sanoo kehonosan / kehonosat, parit koskettavat oikealla kehonosalla. Harjoittelemme vielä eläinten kehonosia a tail, a paw, a beak. Piirretään eri kehonosista yhteinen “otus”.

Teemme tehtävät 1 – 7. Suomennamme kappaleen 13.

Poissaolleet tekevät jaksokokeen.

Homework: kuuntele, opettele, kirjoita ja toista kappaleen 13 sanat (s. 140, 143)

Tiistai 23.3.

20. saksan tunti: 4A ti

Kuuntelemme Bremer Stadtmusikanten –laulun Wir sind die Bremer Stadtmusikanten – Märchenlieder zum Mitsingen || Kinderlieder. Kuuntelemme ja katselemme tutun sadun vielä Die Bremer Stadtmusikanten kinder geschichte – märchen für kinder – Gute Nacht Geschichte.

Harjoittelemme paikan pikkusanoja auf, hinter, in, unter, vor. Käytämme elefanttia ja laatikkoa sekä omaa kehoa. Teemme tehtävän 8 (s. 236).

Tarkistamme tehtävän 1 (s. 238).

Hausaufgabe: opettele ja kirjoita kappaleen 19 sanat (s. 232)

Torstai 18.3.

19. saksan tunti: 4A to

Pesemme kädet ja desinfioimme iPadit.

Harjoittelemme kappaletta 19 Tarja Virtasen sivustolla ja Quizletissä.

Teemme musiikkia Garage Band –ohjelmalla.

Keskiviikko 17.3.

9. englannin tunti: 4A A2-englannin tunti (kaksoistunti) ke

Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 12. Luemme parin kanssa englanniksi. Teemme A/B-tehtävän.

Teemme kertaustehtävät (s. 134 – 138).

Teemme jaksokokeen (unit 3).

Homework: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 13 (s. 72-75)

Tiistai 16.3.

18. saksan tunti: 4A ti

Kertaamme soittimia Musikinstrumente Bezeichnungen und deren Klang lernen für Kinder (deutsch).

Kuuntelemme kappaleen 19. Teemme tehtävät 4 – 6 (s. 235).

Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 19.

Hausaufgabe: 1 (s. 238)

Torstai 11.3.

17. saksan tunti: 4A to

Opettelemme soittimia Musikinstrumente Bezeichnungen und deren Klang lernen für Kinder (deutsch). Arvuuttelemmme soittimia Instrumente erraten! – Miträtseln, Mitraten & Entdecken für Kinder.

Teemme tehtävät 2 (s. 239) ja 1 (s. 238).

Tarkistamme tehtävän 2 (s. 234).

Hausaufgabe: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 19 (s. 60-63)

Keskiviikko 10.3.

8. englannin tunti: 4A A2-englannin tunti (kaksoistunti) ke

Pesemme kädet ja kuuntelemme talvilaulun WINTER song for children – English and Preschool students – Easy vocabulary. Katsomme uudelleen talvivideon [Weather] It’s snowing. Do you like snow? – Easy Dialogue – English video for Kids..

Piirrämme ja kirjoitamme talvilomasta vihkoon

My Winter Holiday

  • Activities (+weather)

Katsomme urheiluvideoita.

Kuuntelemme ja toistamme kappaleen 11. Luemme kappaletta parin kanssa ja teemme A/B-tehtäviä. Pelaamme muistipeliä verbikorteilla. Saamme vihkoihin leiman. Teemme Now I can!.

Toistamme kertauskappaleen 12 sanaston. Kuuntelemme kappaleen 12. Teemme kappaleen tehtävät.

Homework: kertaa kappaleet 9 – 12 (koelukuohje) > JAKSOKOE KE 17.3.

Tiistai 9.3.

16. saksan tunti: 4A ti (hiihtoloman jälkeen)

Pesemme kädet ja laulamme talvilaulun Kleiner Schneemann – Weihnachtslieder zum Mitsingen | Winterlieder | Sing Kinderlieder & EMMALU.

Piirrämme ja kirjoitamme talvilomasta (s. 89) salkkuvihkoon

A) Wetter B) Kleider C) Aktivitäten.

Toistamme kappaleen 19 sanaston. Esitämme ja arvaamme.

Hausaufgabe: 2 (s. 234)

Torstai 25.2.

15. saksan tunti: 4A to (ennen hiihtolomaa) So ein Zufall 1

Pesemme kädet ja laulamme talvilaulun Kleiner Schneemann – Weihnachtslieder zum Mitsingen | Winterlieder | Sing Kinderlieder & EMMALU.

Laulamme vielä vuodenaikalaulun Das Jahreszeitenlied – Wissenslieder für Kleinkinder || Kinderlieder. Kertaamme säälauseita (s 51). Esitämme ja arvaamme.

Kuuntelemme ja luemme Winterferien-tarinan (s. 88-89). Kertaamme talvilajeja myös kuvakorteilla (opettajan pöydällä).

Schöne Winterferien.

Keskiviikko 24.2.

7. englannin tunti: 4A A2-englannin tunti (kaksoistunti) ke (High Five 3)

Pesemme kädet ja kuuntelemme talvilaulun WINTER song for children – English and Preschool students – Easy vocabulary.

Opettelemme talvisanastoa Winter Words. Katsomme talvivideon [Weather] It’s snowing. Do you like snow? – Easy Dialogue – English video for Kids..

Käymme läpi talvilajeja kuvakorteilla (opettajan pöydällä, isot kortit).

Toistamme sanaston 7a (s. 124). Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 11. Tarkistamme tehtävät 9 ja 10 (s. 125). Teemme tehtävät 11 – 18.

Homework: kuuntele, opettele, toista ja kirjoita kappaleen 11 sanat (s. 122, 124)

Tiistai 23.2.

14. saksan tunti: 4A ti

Kertaamme vielä kappaletta 18                    https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/1pui.

Teemme loput kappaleen 18 tehtävät.

Opettelemme soittimia kuvakorteilla, s. 62-63 sekä Tarja Virtasen sivustolla. Katsomme vielä Bremer Stadtmusikanten Die Bremer Stadtmusikanten kinder geschichte – märchen für kinder – Gute Nacht Geschichte.

Torstai 18.2.

13. saksan tunti: 4A to

Kerro, mitä sinulla on päällä > +.

Kuuntelemme kuuntelun 13 (s. 229).

Teemme tehtävät 10 (s. 228) ja 12 (s. 229) ja tarkistamme tehtävän 14 (s. 230).

Kuuntelemme kappaleen 18. Luemme sen saksaksi. Saamme leiman vihkoihin.

Keskiviikko 17.2.

6. englannin tunti: 4A A2-englannin tunti (kaksoistunti) ke

Pesemme kädet ja laulamme ystävälaulun Friends Song | Verbs Song for Kids | The Singing Walrus.

Pelaamme muistipeliä verbikorteilla.

Toistamme kappaleen 11 sanat. Teemme tehtävät 1 – 6.

Toistamme vielä kappaleen 6 ruokasanat.

Howell pitää ruokatunnin Teamsissä. 

Homework: 9, 10 (s. 125)

Tiistai 16.2.

12. saksan tunti: 4A ti

Pesemme kädet ja kuuntelemme ja tanssimme Humba Tätära -laulun Humba Täterä – Singen, Tanzen und Bewegen || Kinderlieder.

Kuuntelemme ja luemme Karneval-kappaleen (s. 80-81).

Kerromme, mitä meillä on päällä: Was hast du an? Ich habe einen Kapu an.

Harjoittelemme dürfen-verbin Tarja Virtasen sivustolla  https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/1pui ja kirjan sivuilla (s. 226-228).

Hausaufgabe: opettele vaatesanat (s. 59) > opettele kertomaan, mitä sinulla on päällä (+)

Torstai 11.2.

11. saksan tunti: 4A to

Laulamme ystävälaulun Du bist meine allerbeste Freundin || Kinderlieder zum Mitsingen.

Kuulemme tarinan Freunde halten zusammen (s. 8 – 13).

Harjoittelemme adjektiiveja https://quizlet.com/264037788/adjektive-fur-kleine-kinder-flash-cards/. Kirjoitamme sydämenmuotoisia kehuja kavereille.

Kirjoitamme itsestämme Wordiin lauseita ja arvaamme kenestä on kyse.

Hausaufgabe: opettele ja kirjoita kappaleen 18 sanat (s. 221)

Keskiviikko 10.2.

5. englannin tunti: 4A A2-englannin tunti (kaksoistunti) ke

Pesemme kädet ja kokeilemme vielä Learn Your First Irish Dancing Steps – the 1-2-3.

Laulamme myös ystävälaulun Friends Song | Verbs Song for Kids | The Singing Walrus.

Kuuntelemme kappaleen 10. Luemme sen englanniksi. Teemme kaksi A/B-tehtävää parin kanssa. Saamme leiman vihkoon.

Teemme sydämiä ja kirjoitamme niihin kaveria kehuvia lauseita kuten            You’re a great dancer / footballer.    You’re kind / nice / sporty / helpful / generous / fast / clever / intelligent.

Kirjoitamme Wordiin itsestämme jonkin lauseen. Arvaamme lopuksi kenestä on kyse.

Toistamme kappaleen 11 kuvasanat. Esitämme ja arvaamme.

Laulamme vielä hyvästelylaulun Good Bye Friends | Good Bye Song for Kids | Maple Leaf Learning and The Singing Walrus.

Homework: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 11 (s. 64-67)

Tiistai 9.2.

10. saksan tunti: 4A ti

Pesemme kädet ja katsomme Wienin oopperatanssiaisten aloituksen Opernball Eröffnung 2020. Mietimme vaatesanoja.

Kuuntelemme ja luemme Sissin seikkailuista Wienin oopperatanssiaisissa. Luemme ja esitämme tarinan.

Teemme tehtävät 5 (s. 225) ja 7 (s. 226).

Hausaufgabe: 14 (s. 230)

Torstai 4.2.

9. saksan tunti: 4A to

Teemme tehtävät 2 – 4. Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 18.

Teemme sivun 224.

Hausaufgabe: opettele vaatesanat (s. 59)

Keskiviikko 3.2.

4. englannin tunti: 4A A2-englannin tunti (kaksoistunti) ke

Pesemme kädet ja laulamme What can I do? -laulun.

Toistamme kappaleen 10 kuvasanat vielä uudelleen.                    Näytämme videoita ja sanomme englanniksi.

Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 10.

Teemme kappaleen 10 tehtävät loppuun.

Tutustumme irlantilaiseen tanssiin Irish Riverdance Irish Dance Group – Irish Step Dancing (Riverdance) 2009. Kokeilemme myös itse  Learn Your First Irish Dancing Steps – the 1-2-3.

Toistamme kappaleen 10. Pelaamme muistipeliä.

Homework: kuuntele, opettele, toista ja kirjoita kappaleen 10 sanastot (s. 110, 112)

Tiistai 2.2.

8. saksan tunti: 4A ti

Jatkamme kertaustehtäviä.

Harjoittelemme vaatesanoja: Ich habe ___ an. Im Winter habe ich ___ an. Im Sommer habe ich ___ an. Teemme tehtävän 6 (s. 225).

Toistamme kappaleen 18 sanat (s. 221). Esitämme ja arvaamme sanoja.

Hausaufgabe: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 18 (s. 57-59)

Torstai 28.1.

7. saksan tunti: 4A to

Pesemme kädet ja laulamme vuodenaikalaulun Das Jahreszeitenlied – Wissenslieder für Kleinkinder || Kinderlieder.

Jatkamme kertaustehtäviä. Harjoittelemme kellonaikoja pikkukelloilla.

Pieni suullinen koe kellonajoista: kaikilta kysytään kaksi kellonaikaa > +++.

Opettelemme vaatteita (s. 59). Was hast du an? Ich habe ___ an.

Hausaufgabe: opettele vaatesanoja (s. 59) + kuvaa omia vaatteitasi kotona

Keskiviikko 27.1.

3. englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoistunti) ke

Pesemme kädet ja laulamme viikonpäivälaulun. Valitsemme englanninkieliset nimet.

Kuuntelemme vielä kappaleen 9. Luemme sen englanniksi parin kanssa. Teemme A/B-tehtävän.

Toistamme kappaleen 10 kuvasanat. Esitämme ja arvaamme. Kysymme parilta, mitä hän osaa tehdä (go-tehtävä). Kirjoitamme ja piirrämme salkkuvihkoon, mitä osaamme ja mitä emme.

I can ___. I can’t ___.

Teemme tehtävät 2 – 6.

Toistamme sanaston 7a (s. 112). Kuuntelemme kappaleen 10. Teemme tehtävät 9 – 16.

Homework: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 10 (s. 58-61) + tee muutama pieni video pehmoeläimestä tekemässä jotakin

Tiistai 26.1.

6. saksan tunti: 4A ti

Pesemme kädet ja laulamme vuodenaikalaulun Das Jahreszeitenlied – Wissenslieder für Kleinkinder || Kinderlieder.

Tarkistamme tehtävän 14 (s. 213) ja saamme sanastoihin leiman.

Teemme tehtävän 1 (s. 214).

Aloitamme kertaustehtävien tekemisen.

Hausaufgabe: kertaa kellonajat (s. 195) > pieni suullinen koe kellonajoista

Torstai 21.1.

5. saksan tunti: 4A to

Pesemme kädet ja laulamme vuodenaikalaulun Das Jahreszeitenlied – Wissenslieder für Kleinkinder || Kinderlieder.

Toistetaan kappale 17. Luetaan saksaksi.

Pieni suullinen koe kuukausista (+).

Teemme kuuntelun 15 (s. 214).

Hausaufgabe: 14 A. (s. 213)

Keskiviikko 20.1.

2. englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoistunti) ke

Pesemme kädet ja laulamme viikonpäivälaulun. Heitämme noppaa viikonpäivistä.

Hypimme kymmenlukuja hyppynarulla (a skipping rope). Heitämme kymmenlukuja nopilla. Teemme A/B-tehtävän.

Harjoittelemme tasatunteja pikkukelloilla ja ristinollalla.

Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 9.

Teemme tehtävät 16 – 19. Teemme Now I can! (s. 107).

Saamme sanastoon leiman.

Homework: tutustu kappaleen 10 kuvasanastoon (s. 58-59) + mieti englanninkielistä nimeä

Tiistai 18.1.

4. Saksan tunti: 4A ti

Pesemme kädet ja laulamme vuodenaikalaulun Das Jahreszeitenlied – Wissenslieder für Kleinkinder || Kinderlieder.

Kierrämme kysymässä lempikuukautta ja –vuodenaikaa (salkkuvihkoon).

Opettelemme verbit wissen ja sollen Tarja Virtasen sivustolla  https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/1jiw.

Teemme sivut 210 – 211.

Hausaufgabe: opettele ja kirjoita kappaleen 17 sanat (s. 204) > pieni suullinen koe kuukausista 

Torstai 14.1.

3. saksan tunti: 4A to

Pesemme kädet ja laulamme Jahresuhr-laulun.

Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 17.

Teemme s. 208-209.

Hausaufgabe: opettele kuukaudet ja vuodenajat (s. 55)

Keskiviikko 13.1.

  1. englannin tunti (joululoman jälkeen): 4A A2-englanti (kaksoistunti) ke

Pesemme kädet ja kuuntelemme Auld Lang Syne –laulun        https://www.youtube.com/watch?v=h8vxYyDwuZo.

We have a special guest.

Teemme salkkutyön My Christmas Holiday (s. 97).

Toistamme kappaleen 9 kuvasanat vielä kerran. Teemme tehtävän 6 (s. 100).

Toistamme sanaston 7a (s. 101). Kuuntelemme kappaleen 9.

Teemme tehtävät 9 – 16.

Homework: kuuntele, suomenna, lue ja toista kappale 9 (s. 54-55) sekä opettele ja kirjoita kappaleen 9 sanastot (s. 98, 101)

Tiistai 12.1.

2. saksan tunti: 4A ti

Pesemme kädet ja laulamme Jahresuhr-laulun. Kertaamme talvilajit.

Harjoittelemme kellonaikoja pikkukelloilla.

Teemme tehtävän 1 (s. 205).

Kuuntelemme kappaleen 17. Tarkistamme tehtävän 2 (s. 206).

Teemme tehtävät 3 ja 4.

Hausaufgabe: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 17 (s. 52-54)

Torstai 7.1.2021

  1. saksan tunti: 4A to (joulun jälkeen)

An der schönen blauen Donau. Pesemme kädet ja laulamme Jahresuhr-laulun. Katsomme kuvia Itävallan Alpeilta (die Alpen). Kertaamme kuukausia ja säälauseita.

Teemme salkkutyön Meine Weihnachtsferien (s. 77, 89).

Kertaamme talvitekemisiä.

TEEMME ITSEARVIOINNIN.

Hausaufgabe: 2 (s. 206)

Tiistai 22.12.

35. saksan tunti: 4A ti (viimeinen tunti ennen joulua)

Pesemme kädet ja laulamme Tannenbaum-laulun                https://www.youtube.com/watch?v=27JleM39TPY.

Tutustumme Wienin joulutoriin https://www.youtube.com/watch?v=Yl_xjbcg7ZY.

Tavaamme ja piirrämme joulusanoja (s. 77).

Tutustumme saksalaiseen jouluun https://areena.yle.fi/1-2483210.

Ihastelemme Pipsa Possun (Peppa Wutz) joulua                    https://www.youtube.com/watch?v=1Gqci6KjYMI.

Laulamme vielä Stille Nacht, heilige Nacht                              https://www.youtube.com/watch?v=DKz1eOyIfz8.

Torstai 17.12.

Saksan tunti: 4A to

Pesemme kädet ja laulamme kelloaikalaulun                      https://www.youtube.com/watch?v=-WycJuVWB6k.

Kuuntelemme ja luemme kappaleen 16.  Teemme tehtävän 10 (s. 200). Saamme vihkoon leiman.

Katsomme Euroopan sääkarttaa https://www.wetter.de/europa#3/54.06/10.81.

Laulamme Jahresuhr-laulun (s. 55) ja opettelemme kuukaudet.

Hausaufgabe: opettele kuukaudet (s. 55)

Keskiviikko 16.12.

17. englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoistunti) ke

Pesemme kädet ja laulamme We wish you a merry Christmas            https://www.youtube.com/watch?v=C41q5YLnF10. Toistamme joulusanat (s. 97).

Kuulemme ja luemme kirjan Elf on the Shelf.

Laulamme kirjan viikonpäivälaulun (s. 52). Heitämme viikonpäiviä nopilla.

Harjoittelemme kymmenlukuja nopilla (s. 53).

Harjoittelemme kellonaikoja pikkukelloilla.

Teemme tehtävät 1 – 5 (chapter 9).

Kuulemme englantilaisesta joulusta https://www.youtube.com/watch?v=YzSGEeaYvJc.

Katsomme Pipsa Possun joulusta https://www.youtube.com/watch?v=rnAsh-0mWYA.

Merry Christmas and a Happy New Year.

Tiistai 15.12.

33. saksan tunti: 4A ti

Pesemme kädet ja laulamme kelloaikalaulun                    https://www.youtube.com/watch?v=3YbD81Ftkss.

Teemme tehtävälaatikon Milloin? (s. 196), s. 197 sekä 1 (s. 203).

Teemme kuuntelun 13 (s. 202).

Hausaufgabe: opettele ja kirjoita kappaleen 16 sanat (s. 193)

Torstai 10.12.

32. saksan tunti: 4A to

Pesemme kädet säälaulun tahdissa                                      https://www.youtube.com/watch?v=ldK1iT-IxuE.

Teemme säätehtävän 9 (s. 200).

Teemme kellonaikasivut (s. 195 – 196). Harjoittelemme pikkukelloilla.

Suomennamme kappaleen 16 ja luemme saksaksi.

Tarkistamme tehtävän 2 (s. 203).

Hausaufgabe: opettele kappaleen 16 sanat (s. 193)

Keskiviikko 9.12.

16. englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoistunti) ke

Kuulemme viikonpäivälaulun (cd1/20).

Pelaamme peliä 19 (s. 87) ja teemme Now I can!.

Toistamme kappaleen 8 sanaston 2. Kuuntelemme kappaleen 8. Suomennamme sen ja teemme kappaleen tehtävät.

Teemme kertaustehtävät. Pidämme suullisen kokeen samalla aulassa: osa kokeesta tehdään yksin, osa parin kanssa. 

Homework: kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 9 (s. 52 – 55)

Tiistai 8.12.

31. saksan tunti: 4A ti

Pesemme kädet Bruder Jakob –laulun tahdissa                      https://www.youtube.com/watch?v=jNhEFh1gHkE.

Opettelemme schlafen-verbin Tarja Virtasen sivustolla. Teemme s. 198.

Harjoittelemme vielä numeroita (s. 30) sekä kellonaikoja Tarja Virtasen sivustolla.

Hausaufgabe: 2 (s. 203)

Torstai 3.12.

30. saksan tunti: 4A to

Pesemme kädet ja laulamme Nikolauslaulun Lasst uns froh und munter sein  https://www.youtube.com/watch?v=OkvXugiij3U.

Opettelemme soittimia kuvakorteilla. Esitämme ja sanomme saksaksi.

Luemme ja kuuntelemme Nikolaus-tarinan (s. 75-76).

Käymme katsomassa päiväkodin Nikolauksen päivän viettoa      https://www.youtube.com/watch?v=dAkrQb_RMNQ.

Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 16. Teemme tehtävät 1 – 3.

Schönen Nikolaustag.

Hausaufgabe: harjoittele kellonaikoja ja säälauseita Tarja Virtasen sivustolla  https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/1etaf

Keskiviikko 2.12.

15. englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoistunti) ke (tunnilla on yllätysvieras)

Pesemme kädet ja kuulemme King Arthurin tarinan        https://www.youtube.com/watch?v=QCq7Sz774lI /              https://www.youtube.com/watch?v=KiM1R2mEYv4. Tutustumme myös Tintagelin linnaan.

Näemme elokuvahistorian kuuluisimman lohikäärmeen Smaugin      https://www.youtube.com/watch?v=tYOJZm0FXPw.

Teemme tehtävät 11 – 17 (chapter 7).

Kuuntelemme ja luemme kappaleen 7. Teemme kaksi A/B-tehtävää. Saamme leiman vihkoon sanastoihin.

Pelaamme peliä 19 ja teemme Now I can!.

Homework: suullinen koe kappaleista 5 – 8 (koelukumoniste)

Tiistai 1.12.

29. saksan tunti: 4A

Pesemme kädet ja laulamme säälaulun                            https://www.youtube.com/watch?v=ldK1iT-IxuE.

Teemme vielä kappaleen 15 tehtävät 13 (s. 190), 14 ja s. 192.

Toistamme kappaleen 16 sanaston. Tavaamme sanoja parin kanssa.

Hausaufgabe: kuuntele, toista ja suomenna kappale 16 (s. 49-51) + nimi sanakokeeseen

Torstai 26.11.

28. saksan tunti: 4A

Pesemme kädet säälaulujen tahdissa                                                                          https://www.youtube.com/watch?v=ldK1iT-IxuE              https://www.youtube.com/watch?v=PWmdNpKkBvM

Esitämme säätiloja ja arvaamme (s. 51). Teemme s. 199.

Kertaamme numeroita 1 – 100 digitaalisilla nopilla.

Hausaufgabe: tutustu kappaleeseen 16

Keskiviikko 25.11.

14. englannin tunti: 4A A2-englanti

Pesemme kädet tutun My house –laulun tahdissa            https://www.youtube.com/watch?v=DVZvC9e5oYw.

Tutustumme talosanastoon Pipsa Possun kanssa            https://www.youtube.com/watch?v=yMdAMYsTZ-g.

Opettelemme in, on, under, behind, next to, in front of norsun ja laatikon avulla.

Liikumme luokassa eri paikkoihin (Go to the door / window / behind the desk).

Opettelemme numerot 1 – 20 digitaalisilla nopilla.

Teemme tehtävät 1 – 10.

Homework: kuuntele, toista, opettele ja kirjoita kappaleen 7 sanat (s. 80, 82)

Tiistai 24.11.

27. saksan tunti: 4A ti

Aloitamme tunnin kirjan kehonosalaululla (s. 48).

Kuuntelemme ja luemme kappaleen 15. Teemme kappaleen tehtävät loppuun.

Teemme sanakokeen kappaleesta 15. Kirjoita suomeksi tai saksaksi.

Aloitamme kappaleen 16 tutustumalla säälauseisiin (s. 51).

Hausaufagabe: harjoittele säälauseita Tarja Virtasen sivustolla  https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/1etaf

Torstai 19.11.

26. saksan tunti: 4A

Harjoittelemme kehonosia Tarja Virtasen sivustolla  https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/1hg sekä pehmoeläimillä.

Kuuntelemme ja luemme kappaleen 15.

Teemme kehonosakokeen: opettaja näyttää kuvakortteja > osaamisesta saa +.

Hausaufgabe: opettele ja kirjoita kappaleen 15 sanat (s. 183) > SANAKOE KAPPALEESTA 15

Keskiviikko 18.11.

13. englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoistunti) ke

Pesemme kädet Are you hungry? -laulun tahdissa          https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0.

Kuuntelemme, suomennamme ja luemme kappaleen 6. Teemme suullisia tehtäviä.

Teemme oman ravintolakeskustelun englanniksi. Esityksen voi myös videoida.

Saamme kappaleen 6 sanastoon leiman.

Teemme kappaleen 6 salkkutyöt.

Pelaamme peliä 20 (s. 76, 43).

Aloitamme kappaletta 7. Toistamme s. 44 – 45. Teemme tehtävän 2.

Homework: kuuntele, toista, suomenna ja lue kappale 7 (s. 44 – 47)

Tiistai 17.11.

25. saksan tunti: 4A

Pesemme kädet Körperteil Blues –laulun tahdissa              https://www.youtube.com/watch?v=iXFAunwnIxE.

Harjoittelemme vielä substantiivin monikkoa lisämonisteilla.

Teemme kappaleen 15 tehtäviä.

Hausaufgabe: opettele kehonosat (s. 48) > pieni suullinen koe

Torstai 12.11.

24. saksan tunti: 4A

Pesemme kädet Körperteil Blues –laulun tahdissa                  https://www.youtube.com/watch?v=iXFAunwnIxE.

Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 15. Toistamme kehonosat. Tarkistamme tehtävän 8.

Opettelemme substantiivien monikon monisteilla ja sivulla 188.

Hausaufgabe: harjoittele kappaleen 15 sanastoa Tarja Virtasen sivustolla       https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/1hg

Keskiviikko 11.11.

12. englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoistunti) ke

Pesemme kädet Are you hungry? -laulun tahdissa                https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0.

Katsomme vielä Pipsa Possun Halloweenin viettoa              https://www.youtube.com/watch?v=dUra4Cz37Lo.

Toistamme kappaleen 6 kuvasanat. Piirrämme ja arvaamme. Teemme tehtävät 1 – 7.

Toistamme sanaston 6a (s. 72). Kuuntelemme kappaleen 6.

Teemme tehtävät 11 – 18 sekä Now I can!.

Homework: kuuntele ja suomenna kappale 6 (s. 40-41) sekä opettele ja kirjoita kappaleen 6 sanat (s. 70, 72)

Tiistai 10.11.

23. saksan tunti: 4A

Pesemme kädet kehonosalaulun tahdissa                              https://www.youtube.com/watch?v=vyTNuVCdUzw.

Opettelemme kehonosia kuvakorttien avulla. Leikimme Kimin leikkiä. Piirrämme oman hirviön salkkuvihkoon ja kirjoitamme kehonosat. Teemme tehtävän 8B. ja C.  (s. 187).

Kuuntelemme vielä kappaleen 14 kuuntelun 15 (s. 181).

Hausaufgabe: harjoittele kehonosia Tarja Virtasen sivustolla  https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/1hg + tee tehtävä 8 (s. 187)

Torstai 5.11.

22. saksan tunti: 4A to

Jatkamme lukujärjestystä saksaksi salkkuvihkoon (katsomme Wilmasta apua). Kysymme lukujärjestyksestä kysymyksiä:  Wann hast du Mathe? Am Montag.  Was hast du am Dienstag um zehn Uhr? Deutsch. Was ist dein Lieblingsfach? Sport.

Tarkistamme kappaleen 14 tehtäviä.

Harjoittelemme kappaleen 15 sanastoa Tarja Virtasen sivustolla. Kuuntelemme kappaleen 15. Teemme tehtävät 2 ja 3.

Palautamme sanakokeet.

Hausaufgabe: kuuntele, suomenna ja toista kappale 15 (s. 46-48)

Keskiviikko 4.11.

11. englannin tunti: 4A A2-englanti (kaksoistunti) ke 4.11.

Pesemme kädet Let’s make a sandwich –laulun tahdissa  https://www.youtube.com/watch?v=mK4O8hi30UA&t=24s.

Kuuntelemme kappaleen 5. Luemme sen englanniksi parin kanssa ja teemme oppaan suullisen tehtävän sekä parisanelun. Tarkistamme sanastot vihosta.

Tutustumme englantilaiseen ruokakulttuuriin Culture-osiossa, aamiaisvideolla  https://www.youtube.com/watch?v=nOpV4UnPebo sekä Jamie Oliverin matkassa  https://www.youtube.com/watch?v=BVNhJXa5W74.

Pelaamme peliä 20 ja teemme Now I can!.

Kuuntelemme Halloween, Halloween –laulun. Tutustumme Halloweeniin kirjassa (s. 96, 199). Katsomme Halloween in the UK –videon  https://www.youtube.com/watch?v=TSsPTSMWoJE. Katsomme myös Peppa Pig -videon kurpitsoista https://www.youtube.com/watch?v=dUra4Cz37Lo.

Opettaja kerää englannin kokeet.

Homework: tutustu kappaleeseen 6

Tiistai 3.11.

Pesemme kädet Sisin aakkoslaulun tahdissa                          https://www.youtube.com/watch?v=ROfR51L0d-g.

Teemme vielä kouluharjoituksia Tarja Virtasen sivustolta        https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/14-in-der-schule. Tutustumme Saksan koulujärjestelmään.

Teemme tehtävät 1 (s. 183) ja 2 (s. 184). Katsomme Pipsa Possun Halloweenin viettoa https://www.youtube.com/watch?v=2JfHsN7jVCM (noin 4 min.).

Hausaufgabe: tutustu kappaleeseen 15

Torstai 29.10.

20. saksan tunti: 4A to

Pesemme kädet Hurra, hurra die Schule beginnt –laulun tahdissa  https://www.youtube.com/watch?v=gVcHrFvHP6o.

Luemme kappaleen 13 saksaksi parin kanssa. Tarkistamme vanhoja tehtäviä ratkaisukirjasta.

Teemme kappaleen 14 tehtävät loppuun. Tarkistamme sanaston 14 vihoista. Tarkistamme sanakokeet. Osa tekee sanakokeen uudelleen.

Hausaufgabe: tee kappaleen 14 tehtäviä loppuun + nimi sanakokeeseen