3.B

Ti 12.10.

YM: Aivot materiaali; lue kappale Minä ihmisenä, luku 4: Ketään ei kiusata. Teimme tunnilla luvun 4. monisteen tehtävät.

Vastaa vihkoon seuraaviin kysymyksiin: 1. Mitä on kiusaaminen? 2. Mitä tarkoittavat fyysinen ja henkinen koskemattomuus? 3. Miten kiusaamista voi estää?

MA: s. 92-93 ja mökki 21. Opettele 7 kertotaulut.

Ma 11.10.

AI: Tee loppuun harjoituskirjan tehtävät 1-3 sivulta 30-31.

MA: Kirjan s. 86-87 ja mökki 20. Opettele 6 kertotauluja.

UE: Tunnilla kävimme läpi kpl 12 asioita sekä teimme monisteen tehtävät. Poissaolijoille jaettu moniste pulpettiin.

Pe 8.10.

UE: Teimme tunnilla vihkosta kpl 11 tehtävät. Poissaolijoiden moniste laitettu pulpettiin.

MA: Teimme monisteen 18 tehtäviä. (Laskujärjestys)

Opettele 2-5 kertotauluja, ensi viikolla pieni testi kertotauluista.

YM: Aivot materiaali: Minä ihmisenä Luku 3 – Ystävällisesti yhdessä. Vastaa luvun 3 sivun 9. kysymyksiin vihkoon ja loput luvun 3 vihkotehtävät. Tarvittaessa löydät apua aivot materiaalista. (nettiosoite: reppu.tampere.fi /käyttäjätunnus ja salasana vihkossa. Kirjautumista harjoiteltu koulussa. Valitse kategoriat ja sitten aivot, 3. luokka ja Minä ihmisenä ja 3. Ystävällisesti yhdessäIlman kirjautumista osoite aivotkayttoon.fi) Poissaolijoille jaettu monisteet pulpetteihin.

AI B-ryhmä: Tunnilla kirjan s. 44-45 kuvauksen kirjoittaminen. Keksi ja kirjoita pieneen vihkoon kuvaus hirviöstä.

To 7.10.

AI: Kertasimme karttamerkkejä ennen suunnistusta. Lopputunti oman kirjan lukemista.

MA B-ryhmä:  Laskujärjestyksen ja kolmen kertotaulun harjoittelua numerokorttien ja kertotaulurapin avulla. Opettele 2-5 kertotaulut.

Ke 6.10.

AI: Keksi ja kirjoita yhdyssanoja, joissa on ainakin kolme sanaa. Esimerkki: kaukalopallomaila.

Tunnilla kirjoitimme vihkoon virkkeitä, mitä tapahtuu kun hirviökoulun oppilaat saapuvat syömään hirviökokin herkkuja. Muista oikeinkirjoitus! Iso alkukirjain, lopetusmerkki ja riittävät sanavälit.

MA A-ryhmä:  Laskujärjestyksen ja kolmen kertotaulun harjoittelua numerokorttien ja kertotaulurapin avulla. Opettele 2-5 kertotaulut.

Ti 5.10.

YM: Aivot materiaali: Minä ihmisenä Luku 2 – Kaikki tunteet ovat sallittuja. Tee luvun 2 loput vihkotehtävät. Tarvittaessa löydät apua aivot materiaalista. (nettiosoite: reppu.tampere.fi /käyttäjätunnus ja salasana vihkossa. Kirjautumista harjoiteltu koulussa. Valitse kategoriat ja sitten aivot, 3. luokka ja Minä ihmisenä ja 2. Kaikki tunteetIlman kirjautumista osoite aivotkayttoon.fi) Poissaolijoille jaettu monisteet pulpetteihin.

AI: Tunnilla harjoituskirjan s.26-29 tehtäviä, loput läksynä. +Saatko selville tehtävä on vapaaehtoinen.

MA: Vähintään perusaukeaman tehtävät s. 84-85 ja mökki 19.

Opettele/kertaa 2-5- kertotaulut.

Ma 4.10.

AI: Tee loppuun kirjan s. 42-43 tehtävät 1-3.

MA: Perusaukeaman tehtävät s. 78-79 loppuun ja mökki 18. Kertaa/opettele 2-5 kertotauluja.

UE: Teimme tunnilla vihkosta kpl 10 tehtävän 3: Etsi ruudukosta Jaakobin poikien nimet:

Ruuben, Simeon, Leevi, Juuda, Dan, Naftali, Gad, Asser, Isaskar, Sebulon, Joosef ja Benjamin.

ET: Tänään aiheena oli rauha ja demokratia. Vihkoon kirjoitettiin tiivistelmä: Positiivinen vuorovaikutus ja toisten huomioiminen luo turvallisuutta ja hyvinvointia. Demokratia on tila, jossa kaikilla on mahdollisuus vaikuttaa asioihin. Asioista on hyvä päättää demokraattisesti. (Kirjoita nämä kolme virkettä vihkoosi). Lisäksi teimme vihkoon ajatuskartan rauhasta. Ajatuskarttaan kirjoitettiin mm. ei sotia, ei riitoja, koulurauha, maailmanrauha, väkivallattomuus ja työrauha. (Voit kotona keksiä ajatuskarttaan myös sellaisia asiota, mitä sana ”rauha” tuo sinulle mieleen). Tunnin lopuksi kuuntelimme koulurauha musavideon ja keskustelimme tästä. Videon voit katsoa täältä: https://www.youtube.com/watch?v=lsjM9HfRxWo

To 30.9.

AI: Keksi ja kirjoita hullunkurinen uni, jonka haluaisit nähdä. Vaihtoehtoisesti voit luetella asioita, joita haluaisit nähdä unissasi.

MA B-ryhmä: mökki 17.

Kertaa/opettele vielä 2 ja 4 kertotaulut.

Ke 29.9.

AI: Tunnilla harjoituskirjan s. 25 teht. 5. Läksynä kirjan s. 40-41 tehtävät 1. ja 3.

MA A-ryhmä: mökki 17.

Kertaa/opettele vielä 2 ja 4 kertotaulut.

Ti 28.9.

AI: Tunnilla kirjan s. 39 tehtävä 3 ja harjoituskirjan s. 23. Läksynä harjoituskirjan s. 24.

MA: Tunnilla teimme kpl 16 vähintään sivut 70-71. Läksynä mökki 16.

Ma 27.9.

AI: kirjan s. 39 tehtävät 1-2.

MA: sivujen 66-67 tehtävät loppuun ja mökki 15.

Ke 22.9.

AI: Kirjoita kodistasi pieneen vihkoon 5-10 sanaa, joissa on kaksoiskonsonantti. Esimerkiksi matto.

MA: Kertaa perjantain matematiikan kokeeseen.

Ti 21.9.

YM: Aivot monisteen Kartta kuvaa aluetta -tehtävä.

AI:  Harjoituskirjan s. 20-21 loppuun.

MA: s. 59-61 tehtävät loppuun ja tarvittaessa monisteen tehtäviä. Kertaa myös kokeen asioita.

Ma 20.9.

AI: Kirjan s. 37 tehtävät 1-2.

MA: Tunnilla s. 58. Läksynä monisteen 14 valitsemasi puoli.

To 16.9.

AI: Lyhyt kirjoitus äidinkielen vihkoon aiheena luokan uintireissu. Kirjan s. 35 tehtävä 1. a-d.

Läksynä harjoituskirjan s. 18-19.

Ti 14.9.

YM: Tunnilla aivot-monisteen luku 3: opetellaan karttataitoja tehtävät 1-2.

AI: Kirjan s. 32-33 tehtävät 1-2.

MA: Tunnilla kpl 13 tehtäviä, läksynä mökki 13.

Ma 13.9.

AI: Kirja s. 31 tehtävä 1-2.

MA: Tunnilla s. 50-51, läksynä mökki 12.

To 9.9.

MA B-ryhmä: Tunnilla s. 46-47 ja läksynä mökki 11.

AI: Harjoituskirjan s. 16-17.

Ke 8.9.

AI: Kirja s. 28-29 tehtävät 2 ja 4.

MA A-ryhmä: Tunnilla s. 46-47. Läksynä mökki 11.

Ti 7.9.

AI: Harjoituskirjan s. 14-15 tehtävät loppuun.

Ma 6.9.

AI: Tunnilla harjoituskirjan  s. 13 teht. 1c. Läksynä kirjan s. 25 teht. 1 a-c.

MA: s. 42-43 laskut loppuun ja mökki 10.

Pe 3.9.

MA: Tunnilla kirjan s. 39 ja mökki 9.

YM: Tunnilla teimme Aivot monisteen luku 2: Turvallisesti lähiympäristössä tehtävät.

Ke 1.9.

AI: Harjoituskirjan s. 12-13 tehtävä 1 a ja b.

Ti 31.8.

AI: Harjoituskirjan s. 11 loppuun.

MA: s. 34-35 loppuun ja mökki 8.

Ma 30.8.

AI: Harjoituskirja s. 10.

MA: Moniste 7 loppuun.

Ke 25.8.

AI: Tunnilla teimme harjoituskirjan s. 9. Läksynä 20 min lukuläksy omavalintaisesta kirjasta.

MA/ A ryhmä: Kpl 7 s. 30-31 tehtävät loppuun ja mökki 7.

Ti 24.8.

YM: Aivot monisteen luvun 1 tehtävät 1-3.

AI: Harjoituskirja s. 8 tehtävät loppuun.

MA: s. 26-27 tehtävät loppuun ja mökki 6.

Ma 23.8.

AI: Lukukirjan s. 17 tehtävä 1 a-c ja 20 min. lukuläksy vapaavalintaisesta kirjasta.

MA: Aukeama s. 22-23 loppuun ja mökki 5.

Pe 20.8.

UE: Monisteen tehtävä 1. eli tarkkaile omaa ajankäyttöäsi yhden päivän ajan.

MA: Tee loppuun kpl 4 s. 18-19 tehtävät jos kesken ja mökki 4.

YM: Palauta aivot – yhdessä käyttöön oppilaan ohje allekirjoitettuna ti 24.8. mennessä.

To 19.8.

AI: Harjoituskirja s. 7.

MA b ryhmä: Tunnilla kpl 3 s. 14-15 ja kotona mökki 3.

Ke 18.8.

AI: Ajatuskartta vihkoon valmiiksi. Harjoituskirjan s. 6 teht. 1 ab.

MA a ryhmä: Tunnilla kpl 3 s. 14-15 ja kotona mökki 3.

 

Ti 17.8.

AI: Teimme koulussa harjoituskirjan s. 4-5 tehtävät. Läksynä kirjan s. 11 tehtävät 1 a, b.

MA: Teimme tunnilla s. 10-11. Kotona mökki 2.

Ma 16.8.

MA: mökki 1.

AI: Välkky 3 harjoituskirjan s. 2-3 tehtävät loppuun.

UE: Kirjan s. 11 tehtävät 2 ja 4 vihkoon.