3.A

MA 25.10.

EN: saksanlukijoiden A2-englanti (kaksoistunnit)

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun                            https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tervehdyslaulun                                                                      https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Laulamme High Five! -laulun (s. 6).

Laulamme vielä Do you have a pet? -laulun.

Teemme tehtävät 15 – 18 yhdessä.

Kuuntelemme kappaleen 3. Luemme sen englanniksi. Teemme kaksi A/B-tehtävää. Teemme eläinmonisteen. Saamme leiman sanastoihin.

Teemme Flip cards -tehtävän.

Pelaamme peliä 20 (s. 47, 29).

Teemme Now I can! (s. 48) yhdessä.

Teemme salkkutyöt 7 (s. 42) ja 19 (s. 47).

Homework: kertaa kappaleet 1 – 3 > englannin jaksokoe ma 1.11.2021

PE 15.10. 

Hyvää syyslomaa kaikille!

TO 14.10. 

MA (a-ryhmä): Jatkettiin 6. kertotaulun harjoittelua peleillä ja kirjasta s. 87-89

KE 13.10. 

MA (b-ryhmä): Jatkettiin 6. kertotaulun harjoittelua peleillä ja kirjasta s. 87-89

TI 12.10.

MA: 6. kertotaulun monisteen tehtävät

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Pelaamme kertauspeliä 2 (s. 27) pöytäryhmän kanssa. Sano toisella pelikerralla Ich hüpfe.

Jatkamme kappaleen 2 sanaston vihkoon.

Toistamme kappaleen 3 sanaston. Kuuntelemme kappaleen 3. Teemme tehtävän 2 (s. 29).

Hausaufgabe: suomenna ja lue kappale 3 (s. 12) + tee väliinjääneitä tehtäviä s. 6 – 27

MA 11.10.

MA s. 86-87

AI: Välkyn harjoituskirja s. 30. Huom. Torstaina 14.10. pidetään pieni koe kielioppiasioista vielä ennen syyslomaa.  Koealue Välkky lukukirja: oikeinkirjoitus s. 34 ja 36, yhdyssanat s. 38 ja virke s. 42

EN: saksanlukijoiden A2-englanti (kaksoistunti) ennen syyslomaa

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun                        https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tervehdyslaulun                                                                        https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Laulamme High Five! -laulun (s. 6).

Toistamme kappaleen 3 eläinsanat. Esitämme ja sanomme englanniksi. Leikimme vettä kengässä Do you have ___?.

Teemme tehtävät 3 – 6.

Toistamme sanaston 8a (s. 43). Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 3.

Teemme tehtävät 10 – 12.

Harjoittelemme substantiivien monikkoa luokan tavaroilla ja pehmoeläimillä.

Homework: opettele ja kirjoita kappaleen 3 sanastot (s. 40, 43) > harjoittele Quizletissä https://quizlet.com/457993262/high-five-3-kappale-3-flash-cards/ + tuo oma pehmoeläin tunnille

PE 8.10.

MA: s. 82-82 ja mökki 19. Tiistaina 12.10. kertotaulutesti (2, 3, 4, 5 ja 10 kertotaulut)

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Pelaamme kertauspeliä pöytäryhmän kanssa > + osaamisesta.

Mahlzeit.

Harjoittelemme vielä s. 94 verbejä pöytäryhmän kanssa: esitämme ja sanomme saksaksi. Menemme A/B-joukkuekilpailun verbeillä: jos joukkue esittää verbiä oikein, saa joukkue pisteen.

Kirjoitamme kappaleen 2 sanaston vihkoon (s. 20).

Tschüs.

TO 7.10. 

MA (a-ryhmä): s. 78-79 ja mökki18.

KE 6.10.

MA (b-ryhmä): s. 78-79 ja mökki18.

TI 5.10.

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Kertaamme verbejä verbikorteilla: harjoittelemme minä- ja sinä-muotoja.

Teemme tehtävän 5 kirjallisesti (s. 24).

Harjoittelemme ich- ja ach-äänteitä kuvakorteilla ja tehtävissä 7 ja 8.

Teemme kuuntelun 9 (s. 26).

Hausaufgabe: opettele kappaleen 2 sanat (s. 20) > harjoittele Tarja Virtasen sivustolla https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/2-in-siebenburg

MA 4.10.

AI: Välkky lukukirja lue s. 42 ja tee tehtävät 1-3 (s.43).

MA: s. 74-75 ja mökki

EN: saksanlukijoiden A2-englanti (kaksoistunti)

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun                                https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tervehdyslaulun                                                                        https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Laulamme High Five! -laulun (s. 6).

Valitsemme englanninkielisen nimen.

Teemme kappaleen tehtävät 16 – 18 yhdessä. Teemme myös Now I can! (s. 37) yhdessä.

Kysymme sanoja kuvakorteilla, saamme +.

Toistamme kappaleen 3 kuvasanat. Piirrämme ja sanomme englanniksi.

Homework: suomenna ja lue kappale 3 (s. 24 – 27)

PE 1.10.

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 2. Toistamme ja esitämme kappaleen 2.

Mahlzeit.

Tee tehtävät 3 (s. 23), 5 ja 6 (s. 25) sekä 1 (s. 26).

Hausaufgabe: opettele kappaleen 2 sanat (s. 20) > harjoittele Tarja Virtasen sivustolla https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/2-in-siebenburg

TO 30.9. 

MA (A-ryhmä) s. 70-71 ja mökki.

AI: Lukukirja s. 40-41 Tee tehtävät 1-2. Harjoituskirja s. 23-34.

 

KE 29.9.

YM Aivot: Lue/kuuntele ja tee sähköiset tehtävät: Minä Ihmisenä – Ystävällisesti yhdessä

MA (B-ryhmä) s. 70-71

TI 28.9.

AI: Välkky lukukirja s. 38-39. Lue ja tee tehtävät 1-3.

MA: s. 67

YM: Aivot: Lue/kuuntele ja tee sähköiset tehtävät: Minä Ihmisenä –  Kaikki tunteet ovat sallittuja.

SA: Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Harjoittelemme vielä tervehdyksiä ja hyvästelyjä (cd 1 / 16). Esitämme vielä kappaleen 1.

Teemme tehtävät 1 (s. 21) ja 2.

Hausaufgabe: kuuntele, suomenna, lue ja toista kappale 2 (s. 11)

MA 27.9.

AI: Kirjoita tarinasi loppuun Tarinavihkoon. Käytä suunnitelmaasi kirjoittamisen apuna.

MA: Tee sivu 66 ja mökki 15.

EN: saksanlukijoiden A2-enganti (kaksoistunti)

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun                            https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tervehdyslaulun                                                                      https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Laulamme High Five! -laulun (s. 6).

Laulamme värilaulun (High Five 1 / 2).

Teemme kappaleen 1 A/B-kortit.

Kuuntelemme ja toistamme kappaleen 2. Luemme kappaleen englanniksi. Teemme A/B-kortit. Pelaamme kappaleen aineistoista muistipeliä, Flip cards ja Spin the wheel. Saamme leiman sanastoihin.

Kertaamme vielä Action-tehtävän 14. Kysymme perheenjäseniä. Teemme yhdessä tehtävän 15.

Homework: harjoittele kappaleen 2 sanastoa Quizletissä            https://quizlet.com/457813241/flashcards

PE 24.9.

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Laulamme Guten Tag –laulun Guten-Tag-Lied.avi ja taukojen aikana harjoittelemme tervehdyksiä ja hyvästelyjä.

Esitämme kappaleen 1.

Mahlzeit.

Esitä s. 94 verbejä pöytäryhmän kanssa.

Tee minä-lauseita s. 94 verbeistä pöytäryhmän kanssa: ich singe, ich laufe, ich spiele Klavier.

Toistamme kappaleen 2 sanaston. Kuuntelemme kappaleen 2.

Hausaufgabe: tutustu kappaleeseen 2  https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/2-in-siebenburg

TO 23.9.

AI Harjoituskirja s. 21-22

 

KE 22.9.

Ei läksyjä. Kertaa huomiseen matematiikan kokeeseen jos haluat.

TI 21.9.

AI: Välkky Lukukirja s. 37. Tehtävät 1-2.

Ma: Tunnilla kertasimme matematiikan kokeeseen s. 60

YM: Aivot materiaali. Lue ja tee tehtävät  Minä Ihmisenä – 1. Luottamus on tärkeä

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Harjoittelemme s-äänteitä kuvakorttien avulla Biene Maja –laulun aikana. Käymme läpi sanaston sanojen s-äänteet. Pidämme A/B-kilpailun ääntökuvakorttien avulla.

Toistamme kappaleen 1. Esitämme kappaleen 1. Kirjoitamme sanaston loppuun.

Piirrämme kuvia kappaleen sanoista, pöytäryhmä sanoo saksaksi.

Hausaufgabe: opettele kappaleen 1 sanat (s. 13 – 14) > harjoittele Quizletissä https://quizlet.com/163753080/flashcards

MA 20.9.

AI: Välkky lue s.36 tee Välkky harjoituskirjasta s. 20

MA: Milli 3 Tee s. 58 ja halutessasi tehtäviä s. 59

EN: saksanlukijoiden A2-englanti (kaksoistunti)

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun                              https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tervehdyslaulun                                                                            https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Laulamme High Five! -laulun (s. 6).

Laulamme värilaulun (High Five 1 / 2). Toistamme kappaleen 2 kuvasanat. Arvuuttelemme tavaroita. Teemme tehtävät 3 – 7 yhdessä.

Toistamme sanaston 8a. Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 2.

Teemme tehtävät 11 ja 12 yhdessä.

Harjoittelemme Are you -kysymystä arvuuttelulla.

Homework: opettele ja kirjoita kappaleen 2 sanat (s. 28, 31) > harjoittele Quizletissä https://quizlet.com/457813241/flashcards

PE 17.9.

AI: Välkky lukukirja s. 26. Runo minusta. Kirjoita runo itsestäsi ohjeen mukaan.

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Tarkistamme kotitehtävän 1 (s. 19).

Mahlzeit.

Tee esitys pöytäryhmän kanssa s. 16 – 17 sanonnoista. Harjoittele myös esittäytymistä (s. 18).

Kirjoitamme sanaston mustat sanat vihkoon (s. 13 – 14).

Hausaufgabe: opettele kappaleen 1 sanat (s. 13 – 14)

TO 16.9.

AI Lue Välkky lukukirja s. 32 ja tee tehtävä 1. (s. 33). Lue s. 34 ja tee tehtävät 1-3 (s. 35).

Ma (a-ryhmä) Tunnilla kerrattiin kokeeseen kertausmonisteiden avulla. Kotona voit tehdä koealueesta väliinjääneitä tehtäviä s. 6-57.

KE 15.9.

YM: Lue Tutkimusmatka s. 76-77 ja tee tehtävät 1-8 vihkoon.

TI 14.9.

YM: Aivot materiaali: 3. lk. Turvallisesti koulutielle – 3. Opetellaan karttataitoja  Lue ja tee kappaleen tehtävät.

MA: Tunnilla pelasimme peliä s. 54. Kotitehtäväksi mökki 13

SA: teksti- ja työkirja So ein Zufall 1 (kappale 1)

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 1 Tarja Virtasen sivustolla.

Teemme tehtävät 3 – 8 kappaleesta 1.

Harjoittelemme kappaletta 1 vielä Tarja Virtasen sivustolla          https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/1-oh-ein-hund.

Hausaufgabe: 1 (s. 19)

MA 13.9.

MA: s. 55

AI: Välkky lue s. 30-31 ja tee tehtävät 1-3.

EN: saksanlukijoiden A2-englanti (kaksoistunti)

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tervehdyslaulun https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Laulamme High Five! -laulun (s. 6).

Toistamme kappaleen 1. Luemme sen pöytäryhmän kanssa englanniksi. Teemme kaksi A/B-tehtävää. Teemme Now I can! (s. 25). Pelaamme peliä 21 (s. 24, 17). Saamme leiman sanastoihin.

Toistamme kappaleen kuvasanat (s. 18, 19). Laulamme värilaulun (s. 18). Kerromme tavaroiden värit pöytäryhmissä. Kerromme, mistä tavarasta pidämme I like ___. Piirrämme ja sanomme tavaran englanniksi.

Leikimme arvuuttelua (laitamme tavaroita pussiin) Is it ___?

Teemme tehtävän 2b (s. 27) pöytäryhmän kanssa.

Teemme tehtävän 5 (s. 29) taululle.

Homework: kuuntele, suomenna, lue ja toista kappale 2 (s. 18 – 21

PE 10.9

MA: s. 50-51 ja mökki 12.

SA:

Harjoittelemme kappaleen 1 sanastoa Tarja Virtasen sivustolla              https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/1-oh-ein-hund.

Mahlzeit.

Tee tehtävät 2 – 7. Harjoittele Bitte schön. > Danke schön. parin kanssa.

Kuuntelemme Tarja Virtasen sivuston lauluja.

Kuuntelemme kappaleen 1.

Hausaufgabe: kuuntele, lue, suomenna ja toista kappale 1 (s. 6 – 10)

Schönes Wochenende.

TO 9.9. 

AI: Lukukirja s. 28-29 tee tehtävät 2-4, harjoituskirja s. 16 ja s. 17 tehtävä 3.

KE 8.9. 

YM: Muista harjoitella ilmansuunnat!

TI 7.9.

MA: s. 46-47 ja mökki 11.

YM: Lue Tutkimusmatka-kirjasta s. 70-73 ja tee tehtävät 1-3 vihkoon. Huom! Harjoittele ilmansuunnat hyvin. Torstaina pidetään niistä läksynkuulustelu.

SA:

Laulamme Ich heiße Heike –laulun (s. 10). Kerromme oman nimemme saksaksi.

Teemme Hallo-jakson loppuun. Esitämme Fliege / Schlange / Biene.

Toistamme kappaleen 1 sanaston.

Kuuntelemme kappaleen 1. Laulamme Hallo und tschüs -laulun (s. 14).

Hausaufgabe: harjoittele kappaleen 1 sanastoa Tarja Virtasen sivustolla https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/1-oh-ein-hund

MA 6.9.

AI: Välkky lukukirja lue s. 24 ja tee tehtävät 2, 3 ja +-tehtävä (Kirjoita runo mallin mukaan).

MA: 42-43 ja mökki 10.

EN: saksan lukijoiden A2-englanti (kaksoistunti)

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun                          https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tervehdyslaulun                                                                        https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Laulamme High Five! -laulun (s. 6).

Toistamme vielä uudestaan sanaston 9a (s. 19). Kuuntelemme ja suomennamme kappaleen 1. Teemme yhdessä tehtävät 11 – 14.

Leikimme vettä kengässä perhesanoilla. Esittelemme oikean perheemme kuvan avulla.

Toistamme Action 16a -tehtävän (s. 16). Opettelemme olla-verbin yksikön väripapereilla. Menemme A/B-kilpailua. Teemme tehtävät 17 – 19 yhdessä.

Homework: kuuntele, toista, opettele ja kirjoita kappaleen 1 mustat sanat (s. 16, 19)

PE 3.9.

MA: s. 39 ja mökki 9.

AI: Harjoituskirja s. 12-13

SA:

Laulamme Ich heiße Heike –laulun (s. 10).  Kierrämme kysymässä saksankielisiä nimiä.

Mahlzeit.

Jatkamme Hallo-jaksoa.

Schönes Wochenende.

KE 1.9.

YM: Turvallisesti lähiympäristössä-moniste loppuun.

TI 31.8.

MA: s. 34-35 ja mökki 8.

AI: Välkky s. 23 +vihkotehtävä, eli kirjoita vihkoon uutinen.

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Jatkamme Hallo-jaksoa.

Tschüs.

MA 30.8.

MA: kertausmoniste loppuun (vain 1.puoli)

AI: Välkky harjoituskirja s.11

EN:

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu -laulun              https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tervehdyslaulun                                                                          https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Laulamme High Five! -laulun (s. 6).

Laulamme ja leikimme vielä London Bridge –laulun (s. 9) (valitsemme kaksi väriä).

Sanomme värejä pöytäryhmässä, toiset koskettavat sopivaa väriä.

Toistamme kappaleen 1 lukusanat (s. 12). Hypimme numeroita narulla, pyöritämme hulavanteella ja heittelemme hernepusseja.

Kerromme ikämme (go, s. 13).

Toistamme kappaleen 1 perhesanat (s. 12 – 13). Harjoittelemme Quizletissä https://quizlet.com/500433602/family-members-for-little-kids-flash-cards/. Esittelemme kaverin perheenjäsenenä (go).

Teemme tehtävät 1 – 7 suullisesti.

Toistamme sanaston 9a (s. 19). Kuuntelemme kappaleen 1.

Homework: lataa Otso-sovellus > kuuntele, suomenna, toista ja lue kappale 1 (s. 12 – 15) + tuo valokuva perheestäsi (lainaan)

PE 27.8.

MA:  s. 30-31 ja mökki 7.

AI: Välkky s. 20-21 ja vihkotehtävä 1. (s. 20)

Uskonto:  Tähti lue s. 24-25 ja tee vihkotehtävät 3-4

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Kertaamme koulusanastoa Muffelmonster-kirjan ja kuvakorttien avulla.

Mahlzeit.

Saamme uudet saksan kirjat sekä pikkuvihon. Laitamme kirjoihin ja vihkoon nimitiedot.

Aloitamme työkirjan Hallo-jaksoa.

Hausaufgabe: päällystä työkirja

Tschüs.

TO 26.8.

MA (A-ryhmä) s. 26-27 ja mökki 6.

AI Välkky lue s. 18-19 ja harjoituskirja s. 8.

KE 25.8.

YM Tutkimusmatka lue s. 16-19 ja tee tehtävät (s. 19) 1-3 vihkoon.

MA (B-ryhmä) s. 26-27 ja mökki 6.

TI 24.8.

AI: Välkky lue s. 16-17

MA: s.23 ja mökki 5.

YM: Tutkimusmatka lue s.12-15 ja tee tehtävät (s. 15) 1-3 vihkoon.

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Opettaja toimii kapteenina ja käskyttää koskemaan kehonosia.

Teemme vaatekuvakorteilla A/B-joukkuekilpailun.

Luemme Das kleine Muffelmonster: Viel Wirbel im Klassenzimmer –kirjan loppuun.

Tschüs.

MA 23.8.

Matematiikka s. 22

Äidinkieli: Kirjoita Tarina-vihkoon esittely itsestäsi viime viikolla tekemäsi ajatuskartan pohjalta (Välkky s. 15.).

Välkky harjoituskirja s. 7

EN: saksanlukijoiden A2-englanti

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun                            https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tervehdyslaulun                                                                    https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Laulamme High Five! -laulun (s. 6).

Käymme läpi s. 8 sanat.

Toistamme värisanat (s. 9).

Laulamme ja leikimme London Bridge –laulun (s. 9) (valitsemme kaksi väriä).

Leikimme värileikkejä. Yksi sanoo värin, toiset etsivät sen luokasta. Yksi sanoo värin: kellä on sitä väriä, saa nousta seisomaan. Leikimme vielä A/B-joukkuekilpailun värikorteilla.

Väritämme My Summer Holiday -työtä: kirjoitamme työhön värit englanniksi.

Teemme Welcome-tehtävät (s. 11 – 12). Jumppaamme numeroita 1 – 10: heitämme pehmoleluja, hyppäämme narua ja pyöritämme hulavannetta. Harjoittelemme tervehdyksiä musiikin tahdissa (cd 1 / 28, 11).

Onhan työkirja ja iso vihko päällystetty?

Homework: opettele värit (s. 9) ja numerot (s. 11 työkirja)

PE 20.8.

MA: s. 18-19 ja mökki 4.

Äidinkieli: Lukukirja s. 14 ja tee Tarina-vihkoon itsestäsi ajatuskartta Murren mallin avulla.  Harjoituskirja s. 6-7

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                                                                  Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Luemme Das kleine Muffelmonster: Viel Wirbel im Klassenzimmer –kirjaa (9 – 16 sivua).

Mahlzeit.

Kertaamme vielä värejä värileikeillä. Kertaamme myös koti- ja talosanastoa sekä ruokia. Esitämme huoneita ja arvaamme.      Tarjoilemme ruokia ja juomia.

https://quizlet.com/502676784/zimmer-fur-kleine-kinder-flash-cards/

Tschüs. Schönes Wochenende.

TO 19.8. 

Äidinkieli: Välkky harjoitusvihko s. 4-5.

Ma (a/ryhmä) s. 14-15 ja mökki 3.

KE 18.8. 

Ma (b/ryhmä) s. 14-15 ja mökki 3.

Ti 17.8.

MA: s. 10-11 ja mökki 2.

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                                                                  Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Kertaamme kehonosia kuvakorteilla. Käskytämme pöytäryhmäläisiä:

Taste dein(en) ______.

Laulamme numerolaulun                                                                                                    ♫ GERMAN Numbers Song 1-20 ♫ Zählen von 1 bis 20 ♫ Zahlenlied ♫ Zahlen Lernen. Käskytämme pöytäryhmäläisiä liikkumaan tietyllä tavalla ja tietyn määrän 1 – 20.

Luemme Das kleine Muffelmonster: Viel Wirbel im Klassenzimmer –kirjaa (1 – 8 sivua). Kertaamme vielä värejä ja vaatteita kuvakorteilla ja väri- ja vaateleikillä (yksi tulee eteen leikittämään).

Tschüs.

Maanantai 16.8.

Äidinkieli: Tunnilla luimme Lukukirjasta  s. 10-11 ja kirjoitimme äidinkielen pikkuvihkoon viisi virkettä viikonlopusta.

EN: saksanlukijoiden A2-englannin tunnit (kaksoistunti)

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun                              https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Istumme pienryhmissä samoilla paikoilla kuin saksan tunneilla.

Laulamme tervehdyslaulun                                                                          https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU. Laulamme laulun uudelleen ja opimme What’s your name? -kysymyksen ja vastauksen. Vaaleanpunainen apurimme Mr Piglet kiertää vielä kysymässä kaikilta nimen. Kysymme ja vastaamme pöytäryhmäläisille:

WHAT’S YOUR NAME?

MY NAME IS ________.

Harjoittelemme ja kerromme kesätekemisiä:                    https://quizlet.com/518445044/flashcards. Esitämme ja arvaamme. Teemme kesälomatyön salkkuvihkoihin:

MY SUMMER HOLIDAY (piirrämme ja kirjoitamme)

SUMMER

SUN

SWIM

SWING

ICE CREAM

FISH

BEACH

Kuuntelemme vielä tarinan                                                                          Not This Bear A First Day of School Story by Alyssa Satin Capucilli.

Saamme uuden englannin tekstikirjan, työkirjan, pikkuvihon (ja salkkuvihon). TEKSTIKIRJAAN JA TYÖKIRJAAN EI SAA TEHDÄ MERKINTÖJÄ (VAIN NIMITIEDOT).

Kuuntelemme High Five! -laulun (s. 6). Teemme SUULLISESTI työkirjan s. 7 – 9 ja tekstikirjan s. 7 – 9.

Homework: päällystä englannin työkirja

Bye-bye.

Pe 13.8.2021

SA:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa Das Hände-Waschen Lied 👏🏻 [Hände waschen muss ein jedes Kind] – Kinderlieder mit Bobby.

Opettaja kertoo istumapaikat. Paikat ovat saksan ja englannin tunneilla samat.

Laulamme Biene Maja Hallo, schön dass du da bist –laulun Sing mit der Biene Maja! ✿ Hallo, hallo, schön, dass du da bist! ✿.

Kertaamme nimen kertomisen laulun avulla Deutsch lernen: Wie heißt du? – einfaches Kinderlied – ”What’s your name?” German song for kids.

Tervehdimme kavereita ja kysymme nimeä.

Luemme Millis erster Schultag –kirjan uudelleen.

Kertaamme eläimiä, värejä ja vaatteita (korteilla ja Quizletissä).

Kerromme, mikä eläin meillä on Ich habe ____.

Kerromme, mistä väristä pidämme Ich mag ___.

Kerromme, mitä vaatteita meillä on päällä Ich habe ___ an.

Tschüs.

 

 

UE:

  • Luimme kappaleen Mooses, Mooses s. 52-53 ja teimme vihkotehtävät.