2.B

TORSTAI 3.6.
Englanti:

Laulamme ja kertaamme High Five 1 / 2 kappaleet 7 – 12.

Kertaamme

1) ruokia ja juomia

2) kehonosia

3) vaatteita

4) huonekaluja

5) verbejä

6) kuvailevia sanoja.

Arvuuttelemme, esitämme, piirrämme ja arvaamme.

Jatkamme aakkossanastoa.

Have a nice summer holiday!

______________________________________________________________________

TIISTAI 1.6.2021
Matematiikka s.200-201
Englanti:

Laulamme ja kertaamme High Five 1 / 2 kappaleiden Hi! – 6 laulut ja sanastot. Kertaamme

1) tervehdykset

2) numerot 1 – 100

3) värit

4) koulutavarat

5) verbejä

6) perhesanoja.

See you.

___________________________________________________________

MAANANTAI 30.5.

Äidinkieli Lukukirja: Lue s. 152-153 ja Tehtäväkirja s. 82 tehtävä 2. ja s. 84
Matematiikka s. 186-187

_________________________________________________________

PERJANTAI 28.5.
Matematiikka Tunnilla pelattiin peli s. 182 ja jatkettiin tehtäviä s. 183-185.
______________________________________________________________________
TORSTAI 27.5.
Äidinkieli Lukukirja: Lue s. 150-151 ja tee noppatehtävä 6.Tehtäväkirja s. 79 ja 81
Matematiikka s. 178-179 ja mökki 40
Englanti:

Laulamme vielä The ABC song –laulun (cd 1 / 1).

Hypimme aakkosia hyppynarulla (haman kohdalla keksimme sopivan eläimen).

Pidämme vielä eläinkilpailun aakkosilla (A / B).

Piirrämme vihkoihin GLASS  PLASTIC  PAPER  TIN –materiaaleihin sopivia tavaroita.

Lopetamme laulamalla High Five –laulun.

______________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 26.5.
Äidinkieli Lue 15 min.
Matematiikka: Tunnilla kerrattiin pituuden ja tilavuuden yksiköitä. Tee väliin jääneitä tehtäviä kirjan sivuilta 170-173 ja 174-177
______________________________________________________________________
TIISTAI 25.5.
Äidinkieli: Lue 15 min. Tehtäväkirja s. 76 tehtävä 2.
Matematiikka s. 174-175 ja mökki

Englanti:

Laulamme ja opimme tasatunnit Learn to Tell Time #1 | Telling the Time Practice for Children | What’s the Time? | Fun Kids English.

What time is it? Harjoittelemme isolla kellolla ja pikkukelloilla. Pidämme muutaman leikkimielisen kilpailun. Harjoittelemme vielä parin kanssa.

Lopetamme laulamalla High Five –laulun.

_____________________________________________________________________

MAANANTAI 24.5.
Äidinkieli: Lukukirja s. 148-149 ja tehtäväkirja s. 78
Matematiikka s. 170-171 ja mökki
______________________________________________________________________
TORSTAI 20.5.
Äidinkieli Lue 15 min.
Englanti:

Laulamme aakkoslaulua The ABC song (cd 1 / 1).

Harjoittelemme aakkosia muoviaakkosilla sekä Quizletissä            https://quizlet.com/208136489/english-alphabet-flash-cards/.

Tavaamme villieläimiä https://quizlet.com/500432904/wild-animals-for-little-kids-flash-cards/.

Tavaamme kotieläimiä https://quizlet.com/500432501/farm-animals-and-pets-for-little-kids-flash-cards/.

Bye-bye.

______________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 19.5.

Äidinkieli Lue 15 min.

Matematiikka s.166-167 ja mökki s. 169

______________________________________________________________________

 

TIISTAI 18.5.

Äidinkieli: Lukukirja s. 146-147
Matematiikka s. 162-163
Englanti:

Laulamme aakkoslaulua The ABC song (cd 1 / 1).

Laulamme Days of the Week (cd 1 / 20).

Tavaamme viikonpäiviä. Pelaamme viikonpäivänoppapeliä.

Kuuntelemme ja opimme vielä eläimiä ja aakkosia.

Tavaamme muutamia helppoja eläimiä parin kanssa.

Bye-bye.

______________________________________________________________

MAANANTAI  17.5.

Äidinkieli: Lukukirja s.144-145

_______________________________________________________________

KESKIVIIKKO 12.5.
Äidinkieli: Lue 15 min.
Matematiikka s. 154-157
_____________________________________________________________
TIISTAI 11.5.
Äidinkieli: Lue 15 min. Tehtäväkirja s. 70-71
Matematiikassa kertaamme ensi viikon  kokeeseen. Tee väliin jääneitä tehtäviä matematiikan kirjasta esim. s. 152-153 ja 144-145
Englanti:

Laulamme kierrätyslaulun Reduce Reuse Recycle Song for Kids |  Earth Day Songs for Children | The Kiboomers

Opettelemme sanat GLASS PLASTIC PAPER TIN.

Laulamme The ABC song -laulun. Tavaamme sanoja. Mietimme tavaroiden materiaaleja. Otamme pienen leikin (4 materiaalisanaa liitutauluilla).

Käymme katsomassa koulun roskalaatikot ja nimeämme ne englanniksi.

Bye!

MAANANTAI 10.5.
Äidinkieli: Lukukirja s. 140-141  ja noppatehtävät 1-6
Matematiikka s. 150-151 ja mökki 34
_________________________________________________________
TORSTAI 6.5.
Äidinkieli: Lukukirja s. 138-139 ja noppatehtävät 1-6
Matematiikka s. 146-147 ja mökki 33
Englanti:

Laulamme Happy Mother’s Day | Kids Song | Song Lyrics Video | The Kiboomers.

Teemme äitienpäiväkortin mallin mukaan 8 CUTE MOTHER’S DAY CARD CRAFT IDEAS FOR KIDS TO MAKE (noin 30 sekunnin kohdalla).

Laulamme vielä MOTHER’S DAY SONG | MY MOM IS A SUPERSTAR | Dj Kids.

Happy Mother’s Day!

___________________________________________________________

KESKIVIIKKO 5.5.

Äidinkieli: tehtäväkirja s. 66-67 ja lukuläksy 15 min.

__________________________________________________________

TIISTAI 4.5.
Äidinkieli: Lukukirja s.192-193
Matematiikka s. 142-143 ja mökki s. 145
Englanti: 

Laulamme Happy Mother’s Day | Kids Song | Song Lyrics Video | The Kiboomers.

Toistamme perheenjäsenet (High Five 1 / 2: ch. 5). Teemme kuuntelun. Esittelemme sorminukkemme mallin mukaan.

Etsimme perheenjäseniä Are you my mum / granny / aunt / sister?

Laulamme vielä MOTHER’S DAY SONG | MY MOM IS A SUPERSTAR | Dj Kids.

See you.

_____________________________________________________________

MAANANTAI 3.5.

Äidinkieli: Lukukirja s. 136-137 ja noppatehtävät 1.-3. ja valitse 5. tai 6.

Matematiikka s. 139 ja mökki+Millimittari s.141

__________________________________________________________

TORSTAI 29.4.
Äidinkieli: Lukuläksy 15 min, lue oman ryhmäsi näytelmätekstiä!
Englannin tunti: 2B TO ULKOTUNTI 

Tervehdimme ensin. 1) verbejä (kappale 4 ja 11): käskyjä ja kieltoja 2) esitämme 3) leikimme värikuningasta

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 28.4.

Äidinkieli: Lukuläksy 15 min, lue oman ryhmäsi näytelmätekstiä!

Matematiikka s. 130-131 ja mökki s. 133

_________________________________________________________________________

TIISTAI 27.4.
Tänään luokkamme aloitti Lue ja liikunta-kamppanjan, jossa kerätään kaikki lukeminen ja liikkuminen suorituskortille. Kortit kiinnitettiin Lukukirjan takakanteen.

Äidinkieli: Lukuläksy 15 min.

Matematiikka:  Tunnilla pidettiin koe. Ei läksyjä.

Englanti: ULKOTUNTI

Tervehdimme ensin.

1) piirrämme kulkuneuvoja hiekkaan (kuvakirja mukana)

2) puemme päälle vaatteita (kuvakortit mukana)

3) Simon says: kappaleen 4 ja 11 verbejä (High Five 1 / 2 –kirja mukana)

4) numeroita 1 – 20 hyppynarulla ja hula-renkaalla

_________________________________________________________________________

TORSTAI 22.4.

Äidinkieli: Lue oman ryhmäsi näytelmä Lukukirjasta

Matematiikka: tunnilla pelattiin pareittan kerto- ja jakolaskupelejä, kotona harjoittele ja kertaa 10monkeys.com

Englanti

Kuuntelemme ja laulamme London Town –laulun London Town song and Vocabulary of the City.

Katsomme vielä Peppa Pig Goes to London Fun Cartoons for Kids – Peppa Pig Goes to London.

Opettelemme kulkuneuvoja laulun Vehicles Transportation Song For Kidshttps://quizlet.com/499010826/vehicles-for-little-kids-flash-cards/ ja kirjan avulla. Esitämme kulkuneuvoja Simon says -leikillä Simon says take a train. Piirrämme ja arvaamme kulkuneuvoja.

Kertaamme vielä verbejä (kappaleet 4 ja 11) ja opimme kieltomuodon don’t.

Have a nice weekend.

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 21.4.

Äidinkieli: Lukuläksy 10 min.
Matematiikka tunnilla teimme harjoituskokeen ja treenasimme kerto- ja jakolaskuja 10monkeys.com
_________________________________________________________________________

 

 

TIISTAI 20.4.
Äidinkieli: Tehtäväkirja s. 56 tehtävä 2. ja  s. 57
Matematiikan tunnilla kertailtiin kerto- ja jakolaskuja ensi viikon koetta varten.
Englanti:

Laulamme London Bridge is falling down –laulun London Bridge Is Falling Down (with lyrics). Leikimme vielä laulun London Bridge | Dance Along | Pinkfong Songs for Children.

Katsomme videon Lontoosta Kids view: what to do in London Kids View: What to do in London (Insider tips from local kids).

Esitämme nähtävyyksiä (Maisy Goes to London).

See you.

_________________________________________________________________________

MAANANTAI 19.4.

Äidinkieli: Lukukirja lue s. 132-133
Matematiikka s.122-123
_________________________________________________________________________
TORSTAI 15.4.
Äidinkieli: Lukukirja lue s. 154-156, tehtäväkirja s. 53-54
Matematiikka s. 123
Englanti: 

Toistamme vielä teonsanoja (kappaleet 4 ja 11). Kerromme, mitä osaamme tehdä I can write. Kysymme, mitä toiset osaavat Can you sing?. Kerromme vielä, mitä emme osaa I can’t play baseball. Piirrämme ja kirjoitamme vihkoon. Leikimme Simon says.

Have a nice weekend.

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 14.4.
Äidinkieli: Lukuläksy 10 min.
Matematiikka s. 118-119 ja mökki 27.
_________________________________________________________________________
TIISTAI 13.4.
Äidinkieli: Lukukirja s. 128- 131
Matematiikka s. 114-115 ja mökki s. 117
Englanti:

Laulamme High five –laulun. Kertaamme tervehdyksiä musiikin tahdissa (cd 1 / 12).

Kertaamme numerot 1 – 10. Kysymme how many. Harjoittelemme myös numeroita 11 – 20 matematiikan avulla.

Harjoittelemme vielä teonsanoja = verbejä (kappale 4 ja 11).

Bye-bye.

_______________________________________________________________________

MAANANTAI 12.4.

Äidinkieli Lukuläksy 10 min

Matematiikka s. 110-111 ja mökki s. 113

________________________________________________________________________

PERJANTAI 9.4.

Äidinkieli: tehtäväkirja s. 50-51
_________________________________________________________________________
TORSTAI 8.4.
Äidinkieli: Lukukirja s. 124-125 ja s. 125 noppatehtävä 5. Tehtäväkirja 47-48
Englanti: 2B to (pääsiäisloman jälkeen)

Laulamme Here comes Peter Cottontail –laulun Here Comes Peter Cottontail | Easter Song for Kids | Bunny Song | The Kiboomers.

Harjoittelemme vielä pääsiäispupun kanssa pieniä paikansanoja in, on, under, behind, next to. Kertaamme myös vielä huonekaluja. Harjoittelemme huonekaluja ja paikansanoja myös Olivia-kirjan avulla.

Have a nice weekend.

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 7.4.
Äidinkieli lukuläksy 10 min ja kirjoita vihkoon viisi virkettä pääsiäislomastasi
Matematiikka s. 106-107 ja mökki s. 109
Ympäristöoppi Tuo perjantaiksi luokkaan kuva itsestäsi vauvana

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 31.3.
Äidinkieli lukuläksy 10 min.
Matematiikka s. 105 ja 106
_________________________________________________________________________
TIISTAI 30.3.
Englanti: 

Laulamme Here comes Peter Cottontail –laulun Here Comes Peter Cottontail | Easter Song for Kids | Bunny Song | The Kiboomers.

Piilotamme pääsiäispupua ja pääsiäismunaa          Where’s the Easter Bunny / Easter egg? In, on, under, behind, next to.

Etsimme pääsiäispupua Are you the Easter Bunny?

Kuuntelemme pääsiäislaulun Easter Game for Kids | What Is It? Game | Maple Leaf Learning Playhouse.

Katsomme Peter Rabbit –elokuvaa (noin 10 min.).

Happy Easter!

MAANANTAI 29.3.
Äidinkieli: Lukukirja s. 122-123 ja noppatehtävät 1-5.
Matematiikka s. 102-103 ja mökki 23.
_________________________________________________________________________
PERJANTAI 26.3.
Äidinkieli tehtäväkirja s. 44-45
_________________________________________________________________________
TORSTAI 25.3.
Äidinkieli: Lukukirja s. 188-191
Matematiikka: s. 98-99 ja mökki s. 101
Englanti:

Kuuntelemme Crayons in my school bag –laulun (High Five 1-2, ch. 3).

Toistamme koulutavaroita kuvakorteilla. Piirrämme ja arvaamme. Teimme tehtäviä.

Leikimme vettä kengässä: Do you have my school bag?

Bye. Have a nice weekend.

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 24.3.
Äidinkieli: lukuläksy 10 min.
Matematiikka s. 94-96 ja mökki s. 97. Harjoittele nelosen kertotaulua!
________________________________________________________________________
TIISTAI 23.3.
Äidinkieli: Lukukirja lue s. 120-121 ja tee noppatehtävät 4 ja 5.
Matematiikka: s. 94-95 ja mökki s. 97. Harjoittele nelosen kertotaulua!
Englanti:

Kuuntelemme Crayons in my school bag –laulun (High Five 1-2, ch. 3).

Harjoittelemme koulutavaroita kuvakorteilla. Pelaamme muistipeliä ja pudotuspeliä. Harjoittelemme kappaleen 3 tehtävillä.

Piirrämme oman repun ja koulutavarat sinne sisään.

Bye. See you.

_________________________________________________________________________

MAANANTAI 22.3.

Äidinkieli: Lukukirja s. 118-119 ja tehtäväkirja s. 41 ja 43

Matematiikka s .91

________________________________________________________________________

 

TORSTAI 18.3.

Äidinkieli: Lukukirja s. 116-117 ja tehtäväkirja s. 40

Matematiikka Tunnilla harjoiteltiin nelosen kertotaulua. Kotiharjoitteluun pelejä löytyy esim. https://www.123pelit.com/pelit/kertotaulu

Englanti:

Harjoittelemme Chester-kissan kanssa paikan pikkusanoja Prepositions of place for children – The concept of space, for kids – Where things are.

Harjoittelemme vielä lisää norsun ja laatikon kanssa. Otamme sanoja myös nopeusleikkinä ja piirrosleikkinä.

Kertaamme vielä kappaleen 10 tavaroita. Leikimme arvuuttelua (pussilla).

Bye. Have a nice weekend.

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 17.3.

Äidinkieli: Lukuläksy 10 min.

Matematiikka s. 86-87 ja kotimökki s. 89

_________________________________________________________________________

TIISTAI 16.3.

Äidinkieli: Lukuläksy 10 min.

Matematiikka Harjoittele kolmen kertotaulun tulot! Pidetään testi keskiviikkona.

Englanti:

Laulamme apinalaulun (High Five 1-2: ch. 10).

Kertaamme huonekaluja https://quizlet.com/504244116/furniture-for-little-kids-flash-cards/. Piirrämme ja arvaamme. Jatkamme oman kodin piirtämistä.

Harjoittelemme kappaleen 10 tavaroita.

Laitamme tavaroita huonekalujen päälle ja harjoittelemme pikkusanoja in, on, under, behind, next to.

Bye. Have a nice week.

_________________________________________________________________________

MAANANTAI 15.3.

Äidinkieli: Lukukirja s. 114-115 ja s. 115 noppatehtävä 6.

Matematiikka s. 82-83 ja mökki s.85

Harjoittele kolmen kertotaulun tulot! Pidetään testi keskiviikkona.

___________________________________________________________________

PERJANTAI 12.3.
Äidinkieli: tehtäväkirja s. 35 ja s. 38
____________________________________________________________________
TORSTAI 11.3.

Äidinkieli: Lukuläksy 10 min. Tehtäväkirja s. 36 tehtävä 5. ja s. 37 tehtävä 5.

Matematiikka Harjoittele kolmen kertotaulun tulot!

Englanti:

Laulamme apinalaulun (High Five 1-2: ch. 10).

Opettelemme huoneita https://quizlet.com/502682247/rooms-for-little-kids-flash-cards/. Esitämme ja arvaamme. Piirrämme oman kodin pohjapiirustuksen.

Harjoittelemme vielä huonekaluja https://quizlet.com/504244116/furniture-for-little-kids-flash-cards/. Piirrämme oman kotimme huonekaluja.

Have a nice week.

___________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 10.3.

Äidinkieli: Lukuläksy tietotekstistä, joka on liimattuna Ympäristöopin vihkoon.

Matematiikka s. 78-79 ja mökki s. 81

_________________________________________________________________________

TIISTAI 9.3.
Englanti:

Kuuntelemme talvipuuhalaulun Things To Do In Winter | Winter Sports Song For Kids | Toddler Playtime.

Kerromme, mitä osaamme tehdä mikrofoniin. I can ski / skate / play icehockey / snowboard / downhill ski / go sledding.

Katsomme opetusvideon (ensimmäiset minuutit) English Lesson 1 –  Hello. What’s your name? | English with cartoons and songs from Gogo. Valitsemme englanninkieliset nimet. Kierrämme kysymässä nimet ja kirjoitamme ne vihkoon.

See you on Thursday.

MAANANTAI 8.3.
Äidinkieli: Lue Lukukirja s. 110-111 ja tehtäväkirja s. 31
Matematiikka s. 70-71 ja valitse s. 72-73 vähintään kaksi tehtävää sekä tee s. 74 Eenan erityiset
TORSTAI 25.2.
Äidinkieli: Lue Lukukirja s. 108-109 ja tee vihkotehtävä 5. Lukirjasta s. 109
Matematiikka s. 66-67 ja kotimökki s.69
Englannin tunti:

Kuuntelemme kaksi talvilaulua WINTER song for children – English and Preschool students – Easy vocabulary ja Things To Do In Winter | Winter Sports Song For Kids | Toddler Playtime.

Teemme talvityön vihkoihin (vihot englannin luokan takana avohyllyillä) otsikolla Winter. Piirrämme ja kirjoitamme sanoja:

1) clothes: jacket, pants, mittens, woolly hat, winter boots, scarf

2) weather: cold, snow, ice, windy, cloudy

3) sports: ski, skate, sled (pulkka), snowboard, icehockey

Have a nice winter holiday.

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 24.2.

Äidinkieli: lukuläksy 10min.
Matematiikka: s. 64 ja Millimittari s. 65
TIISTAI 23.2.
Äidinkieli: Lukukirja lue s. 106-107. Tee Lukirjan s. 105 noppatehtävä 5. Kirjoita kirje lempivihkoon.
Matematiikka s. 62-63 ja kotimökki s. 65
Englannin tunti:

Howell pitää englannin tunnin Teamsissä. Hän esittelee itsensä ja kertoo Englannista ja Walesista.

_________________________________________________________________________

MAANANTAI 22.2.

Äidinkieli: Lukukirja s. 104-105 ja tehtäväkirja s.25-27

_________________________________________________________________________

TORSTAI 18.2.
Äidinkieli: Lukukirja s. 103
Matematiikka s. 58-59 ja kotimökki s. 61
Englannin tunti:

Laulamme vielä Mary had a little lamb (ch. 6).

Kertaamme vielä eläimiä https://quizlet.com/500432501/farm-animals-and-pets-for-little-kids-flash-cards/ ja https://quizlet.com/500432904/wild-animals-for-little-kids-flash-cards/.

Piirrämme ja kirjoitamme vihkoon oman eläintarhan My Zoo.

Have a nice week.

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 17.2.

Äidinkieli: Vapaavalintainen lukuläksy. Muista kellottaa lukusujuvuus lukuläksykorttiin.

_________________________________________________________________________

 

TIISTAI 16.2.

Äidinkieli: Lukukirja s.102 ja tehtäväkirja s. 24 ja s. 21

Matematiikka s. 54-55 ja kotimökki s. 57

Englannin tunti: 2B ti 

Pesemme kädet ja laulamme Mary had a little lamb (ch. 6).

Kertaamme eläimiä ja teemme eläintehtäviä (ch. 6).

Kertaamme numeroita 1 – 20 hyppynarulla.

See you.

_________________________________________________________________________

TORSTAI 11.2.
Äidinkieli: Lue Lukukirjasta s.182-183 ja muista kellottaa lukusujuvuus lukuläksykorttiin.
Englannin tunti: 2B to Valentine’s Day (2) 

Pesemme kädet, kuuntelemme, laulamme ja esitämme Friends song Friends Song | Verbs Song for Kids | The Singing Walrus.

Harjoittelemme vielä adjektiiveja https://quizlet.com/521897824/adjectives-for-little-kids-flash-cards/. Teemme sydämiä rasiaan, kirjoitamme niihin kehuja. Jokainen saa vähintään yhden sydämen.

Käymme vielä läpi eläinystäviä (High Five 1-2: ch. 6). Piirrämme ja kirjoitamme eläinystäviä vihkoon.

Happy Valentine’s Day.

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 10.2.

Äidinkieli: Vapaavalintainen lukuläksy. Muista kellottaa lukusujuvuus lukuläksykorttiin.

Matematiikka: Kertaa huomiseen kokeeseen tekemällä väliin jääneitä tehtäviä.

_________________________________________________________________________

TIISTAI 9.2.
Äidinkieli: Lukukirja s. 98-99 ja valitse noppatehtävistä (s. 99) neljä ja tee ne vihkoosi.
Tehtäväkirja s. 18-19
Matematiikka: s.43 ja mökki s.45
Englannin tunti:  Valentine’s Day

Pesemme kädet, kuuntelemme, laulamme ja esitämme Friends song Friends Song | Verbs Song for Kids | The Singing Walrus.

Etsimme ystävää Hello, are you my friend? No, I’m not. / Yes, I am.

Harjoittelemme adjektiiveja https://quizlet.com/521897824/adjectives-for-little-kids-flash-cards/.

Kierrämme musiikin tahdissa kehumassa kaveria You are nice.

Kuulemme ja luemme kirjan Bear and Hare Go Fishing. Mietimme, mitä teemme ystävän kanssa. Piirrämme ja kirjoitamme vihkoon.

Have a nice Valentine’s Day.

_________________________________________________________________________

MAANANTAI 8.2.
Äidinkieli: Vapaavalintainen lukuläksy. Muista kellottaa lukusujuvuus lukuläksykorttiin. Kirjoita kirje ystävänpäiväksi (vähintään 5 virkettä) jollekin luokkakaverillesi.
Matematiikka: s. 50. Suunnittele pelilauta.
_________________________________________________________________________
TORSTAI 4.2.
Äidinkieli: Lukukirja s. 96-97. Muista kellottaa lukusujuvuus lukuläksykorttiin.
Matematiikka s. 46-47
Englannin tunti: 

Pesemme kädet numerolaulun tahdissa Count 10-100 | Count by 10 Song | The Singing Walrus.

Harjoittelemme vielä kymmenlukuja 10 – 100 nopilla ja bingolla.

Opettelemme myös lukuja 13 – 19. Teemme saneluja.

Kertaamme vielä How old are you? -kysymystä aikuisten iällä.

Bye-bye. Have a nice weekend.

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 3.2.
Äidinkieli: Vapaavalintainen lukuläksy. Muista kellottaa lukusujuvuus lukuläksykorttiin.
_________________________________________________________________________
TIISTAI 2.2.
Äidinkieli: Vapaavalintainen lukuläksy. Muista kellottaa lukusujuvuus lukuläksykorttiin.
Matematiikka s. 38-39 ja kotimökki s. 41
Englannin tunti: 
Pesemme kädet ja laulamme numerolaulun Number song! learn numbers from 1 to 12 with aquatic animals cartoon (1-12).

Harjoittelemme how many laululla Numbers Song 2 | How Many Dogs? Count From 1 to 12 Kids Sing and Learn English Numbers. Käymme läpi ja laskemme luokan tavaroita.

Harjoittelemme kymmenluvut 10 – 100. Harjoittelemme nopilla.

Kierrämme kysymässä sorminukkien ikää How old are you? I’m forty.

Have a nice week.

_______________________________________________________________________

MAANANTAI 1.2.
Äidinkieli: Lukukirja s. 94-95
Matematiikka s. 35-37 valitse ja  tee kolme tehtävää.
________________________________________________________________________
PERJANTAI 29.1.
Äidinkieli: Tehtäväkirja s. 12
________________________________________________________________________
TORSTAI 28.1.

Äidinkieli: Lukukirja s. 92-93 ja noppatehtävät 1-3.

Matematiikka s.34-35 ja kotimökki s. 37

Englannin tunti: 

Pesemme kädet ja laulamme numerolaulun Number song! learn numbers from 1 to 12 with aquatic animals cartoon (1-12).

Harjoittelemme numeroita nopilla ja hyppynarulla. Harjoittelemme kertomaan ikämme How old are you? I’m ___ years old. Saamme ikälapun, kierrämme kysymässä.

Harjoittelemme how many laululla Numbers Song 2 | How Many Dogs? Count From 1 to 12 Kids Sing and Learn English Numbers.

_________________________________________________________________________

TIISTAI 26.1.
Äidinkieli Tehtäväkirja s. 9
Matematiikka s. 31-32 ja mökki s. 33
Englannin tunti:  Pesemme kädet ja laulamme High Five –laulun.

Toistamme tervehdykset. Käytämme sorminukkeja apuna ja kierrämme tervehtimässä musiikin tahdissa.

Kysymme vielä Who are you? ja What’s your name? sorminukeilla.

Kuuntelemme vielä uudelleen Do you like snow? -tarinan [Weather] It’s snowing. Do you like snow? – Easy Dialogue – English video for Kids.. Kysymme, mistä perheenjäsenet pitävät Do you like ___?

_________________________________________________________________________

 

MAANANTAI 25.1.
Äidinkieli Lukukirja s. 90-91 ja valitse neljä noppatehtävää Lukukirjasta s. 91. Tee tehtävät vihkoon.
Matematiikka Pelaa peli s. 30
_________________________________________________________________________
TORSTAI 21.1.
Äidinkieli Lukukirja s. 88-89 ja tehtäväkirja s. 8
Matematiikka s. 26-27 ja kotimökki s. 29
Englannin tunti:

Pesemme kädet ja laulamme Finger family –laulun.

Toistamme vielä perhesanat. Pelaamme bingoa ja muistipeliä perhesanoilla.

Harjoittelemme vielä keskusteluja sormiperheen kanssa.

___________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 20.1.
Äidinkieli Lukuläksy 10 min.
Matematiikka s. 23-24 ja kotimökki s. 25
________________________________________________________________________
TIISTAI 19.1.
Äidinkieli Lukukirja s. 87 ja tehtäväkirja s. 6
Matematiikka s. 20-22 ja kotimökki s. 21
Englannin tunti:

Pesemme kädet ja laulamme Finger family –laulun (High Five, ch. 5).

Toistamme perhesanat. Pelaamme bingoa perhesanoilla.

Teemme sormiperheen. Esitämme keskusteluja sormiperheen (sekä pehmoeläinten) avulla.

_________________________________________________________________________

MAANANTAI 18.1.

Äidinkieli Lukikirja s. 86 ja tehtäväkirja s. 5.

Matematiikka s. 18-19.

_________________________________________________________________________

TORSTAI 14.1.

Äidinkieli lukuläksy 10 min. ja tehtäväkirja s. 4
Matematiikka s. 14-15 ja kotimökki s.17
Englannin tunti: 2B to

Kuuntelemme talvitarinan [Weather] It’s snowing. Do you like snow? – Easy Dialogue – English video for Kids.

Harjoittelemme talvisääsanastoa:  It’s cold / windy / raining / snowing / sunny / snowy / icy / slippery. Esitämme ja arvaamme.

Kuulemme ja luemme vielä How to Ride a Polar Bear. Esitämme tarinan eläimiä a polar bear, a wolf, a seal, a whale, an owl. Etsimme vielä omaa jääkarhua: Are you my polar bear?

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 13.1.
Äidinkieli lukuläksy 10 min.
Matematiikka s. 10-11 ja kotimökki s.13
Ympäristöoppi Aloitimme avaruusjakson. Tutustu sivustoon
_________________________________________________________________________
TIISTAI 12.1.
Äidinkieli Lukukirja s. 84-85, lue ja vastaa vihkoon  s. 85 tehtävät 1-3. Äidinkielen tehtäväkirja s. 2.
Matematiikka s. 7-8
Englannin tunti:

Pesemme kädet ja laulamme talvilaulun Fun Winter Song Lyrics for Kids – Winter is Here – We Wish You A Merry Christmas – Elf Learning.

Kerromme, mistä ruuasta ja juomasta pidämme ja mistä emme (ruokakortit).

Kerromme, mitä vaatteita pidämme talvella päällä ja mitä emme (vaatekortit).

Esitämme ja arvaamme. Piirrämme salkkuvihkoon.

_________________________________________________________________________

MAANANTAI 11.1.
Äidinkieli: tehtäväkirja s. 3. Huom. poikkeuksellisesti ei lukuläksyä.
Matematiikka s. 6 ja kotimökki s. 9
_________________________________________________________________________
PERJANTAI 8.1.2021
Äidinkieli tehtäväkirja s. 87
_________________________________________________________________________
TORSTAI 7.1.2021

Pesemme kädet ja laulamme tutun tervehdyslaulun        https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Teemme itsearvioinnin.Tapaamme yllätysvieraan.

Kuvailemme joulunviettoa isoon vihkoomme My Christmas Holiday (ruokia, juomia, lahjoja, perheenjäseniä, eläimiä, tekemisiä).

Opettelemme talvisanastoa https://www.youtube.com/watch?v=aER54k_jj6Y.

Opettelemme talviurheilulajeja, talvivaatteita ja sääsanoja. Esitämme ja sanomme englanniksi.

Happy New Year.

TORSTAI 17.12.

Äidinkieli: Lukuläksy 10 min.

Englanti:

Laulamme ja tanssimme We wish you a merry Christmas –laulun                    https://www.youtube.com/watch?v=JFbeVtPpYzQ.

Christmas calendar (11-).

Laulamme myös Jingle Bells –laulun https://www.youtube.com/watch?v=3PgNPc-iFW8.

Esitämme Disney-hahmoja                                                      (Mickey Mouse, Minnie Mouse, Donald Duck, Daisy Duck, Goofy).

Katsomme Pipsa Possun joulunviettoa                                  https://www.youtube.com/watch?v=rnAsh-0mWYA.

Happy Holidays.

________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 16.12.
Äidinkieli: Lukuläksy 10 min. ja tehtäväkirja s. 81 tehtävä 2. & s. 83 tehtävä 4.
________________________________________________________________________
TIISTAI 15.12.
Äidinkieli: Lukukirja s. 76-77
Matematiikka: kertaa 2, 5 ja 10 kertotaulut torstain matematiikan kokeeseen.
_________________________________________________________________________
MAANANTAI 14.12.
Äidinkieli: Lukukirja s. 174
Matematiikka s. 191-192
_________________________________________________________________________
TORSTAI 10.12.
Äidinkieli: Lukukirja s. 74-75, tehtäväkirja s. 78-79
Englanti:

Aloitamme joulunodotuksen We wish you a merry Christmas –laululla                      https://www.youtube.com/watch?v=C41q5YLnF10.

Christmas calendar (4. -).

Opimme joulusanoja https://www.youtube.com/watch?v=p_EUtiDZglg.

Tutustumme joulunäkymiin Lontoossa https://www.youtube.com/watch?v=Gy4XfeV8uRs. Mietimme, mistä Lontoo on kuuluisa,

Tutustumme jouluun Englannissa https://www.youtube.com/watch?v=HSbN2W04sxU (8 min.). Vertaamme suomalaiseen jouluun.

Merry Christmas.

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 9.12.
Lukuläksy 10 min.
Matematiikka s. 182-183 ja kotimökki 42
________________________________________________________________________
TIISTAI 8.12.
Äidinkieli: Lukukirja s. 72-73, tehtäväkirja s. 76 ja s. 77 tehtävä 6.
_________________________________________________________________________
MAANANTAI 7.12.
Äidinkieli: Lukukirja lue s. 71 Tja tehtäväkirja s. 75
Matematiikka s. 178-179 ja kotimökki s.181
_________________________________________________________________________
PERJANTAI 4.12.
Äidinkieli: Lukukirja lue s. 172-173
_________________________________________________________________________
TORSTAI 3.12.
Äidinkieli: tehtäväkirja s. 72-73
Matematiikka s. 174-175 ja kotimökki s. 177
Englanti:

Pesemme kädet Kiitospäivälaulun tahdissa                    https://www.youtube.com/watch?v=0XJhycH2Xf8.

Christmas calendar. Elf on the Shelf.

Tutustumme englantilaiseen jouluun ja jouluruokaan      https://www.youtube.com/watch?v=Tly6suosH7Y.

Käymme läpi videon ruokia ja ruoka-aineksia kuten  ham, turkey, potato, gingerbread, cake, plum, cheese, tomato, pea, carrot, milk.

Piirrämme ja arvaamme.

Bye-bye. See you.

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 2.12.
Äidinkieli: Lukukirja s. 64-65 ja 66-67, tehtäväkirja s. 71
Matematiikka: Tee tekemättömiä tehtäviä s. 172-173. Treenaa 5 kertotaulua!
_________________________________________________________________________

 

TIISTAI 1.12.
Äidinkieli: Lukuläksy 10 min.
Matematiikka s. 170-171 ja mökki 39. Harjoittele 5 kertotaulu. Huomenna on siitä testi!
_________________________________________________________________________
MAANANTAI 30.11.
Äidinkieli: Lukuläksy s. 63. Keksi ja kirjoita Lempivihkoosi  viisi eri kysymyssanalla alkavaa virkettä.
_______________________________________________________________________
TORSTAI 26.11.
Äidinkieli: Lukuläksy 10 min.
Matematiikka: Treenaa 2 ja 5 kertotauluja!
Englanti: Thanksgiving

Pesemme kädet ja laulamme Kiitospäivän laulun              https://www.youtube.com/watch?v=J6Xn6qbs8cE.

Kuuntelemme vielä toisen vauhdikkaan Kiitospäivälaulun          https://www.youtube.com/watch?v=0XJhycH2Xf8.

Kuulemme ja opimme Kiitospäivän historiasta                      https://www.youtube.com/watch?v=VvzMp5WUjls.

Mietimme, mistä me olemme kiitollisia. Piirrämme ja kirjoitamme

I’m thankful for (foods and drinks), (family), (friends), (school), (things), (hobbies), (animals).

Happy Thanksgiving.

____________________________________

KESKIVIIKKO 27.11.
Äidinkieli: Lukukirja s. 62  ja tehtäväkirja s. 70
Matematiikka s. 162-163 ja kotimökki 37
_________________________________________________________________________
TIISTAI 24.11.
Äidinkieli: tehtäväkirja s. 67-69
Ympäristöoppi: Piirrä ja kirjoita suurennuslasivihkoon tavara a) jota tarvitset b) joka tuottaa iloa c) josta voisit luopua.
Matematiikka s. 160-161
_________________________________________________________________________
MAANANTAI 23.11.
Äidinkieli: Lukuläksy 10 min.
_________________________________________________________________________
PERJANTAI 20.11.
Äidinkieli: Lukukirja s. 60-61
________________________________________________________________________
TORSTAI 19.11.
Äidinkieli: Lukuläksy 10 min.
Matematiikka s. 158-159 ja kotimökki 36. Harjoittele/kertaa huomiseksi 2 kertotaulun tulot niin hyvin kuin suinkin pystyt!
Englanti:
Pesemme kädet ja laulamme I can –lauluja                      https://www.youtube.com/watch?v=8-PQ7_yGa08            https://www.youtube.com/watch?v=hft6uJQIF4g.

Kerromme pehmoeläimillä, mitä osaamme ja mitä emme osaa      (https://quizlet.com/518445044/summer-verbs-for-little-kids-flash-cards/).

Harjoittelemme vielä prepositioita in, on, under, behind, next to ja in front of. Harjoittelemme pikkulaatikolla.

Esitämme kulkuneuvoja car, bus, bike, motorcycle, train, ship, boat, plane, helicopter, tram, scooter ja arvaamme.

Bye-bye. See you.

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 18.11.
Äidinkieli: Lukuläksy 10 min. ja  tehtäväkirja s. 65-66
Matematiikka s. 156-157 ja kotimökki 35.
_________________________________________________________________________
TIISTAI 17.11.
Äidinkieli: Lukukirja s. 58-59, tehtäväkirja s. 62-62
Matematiikka s. 154-155
_________________________________________________________________________
MAANANTAI  16.11.
Äidinkieli: lukuläksy 10 min. ja tehtäväkirja s. 61
Matematiikka s. 150-151 ja kotimökki 34
_________________________________________________________________________
TORSTAI 12.11.
Äidinkieli: Lukukirja s. 56-57
Matematiikka s. 146-147
Englanti:

Pesemme kädet vauhdikkaan laulun tahdissa                        https://www.youtube.com/watch?v=dUXk8Nc5qQ8.

Harjoittelemme teonsanoja Quizletissä                          https://quizlet.com/518445044/summer-verbs-for-little-kids-flash-cards/.

I eat. You drink. Harjoittelemme parin kanssa.

Opettelemme kertomaan, mitä osaamme tehdä                      https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo. Tai mitä emme osaa.

Esitämme ja sanomme: You can ___. You can’t ___.

Bye-bye. See you.

______________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 11.11.
Äidinkieli: Lukukirja s. 54-55 ja tehtäväkirja s. 58-59
________________________________________________________________________
TIISTAI 10.11.
Äidinkieli: lukuläksy 10 min.
Matematiikassa kerrattiin geometriajakson sisältöjä.
_________________________________________________________________________
MAANANTAI 9.11.
Äidinkieli: Lukukirja s. 52-53 ja tehtäväkirja s. 55.
Matematiikka s. 138-139
_________________________________________________________________________
TORSTAI 5.11.

Äidinkieli: lukuläksy 10 min.

Matematiikka: s. 134-135 ja kotimökki 31

Englanti:

Pesemme kädet Halloween-numerolaulun tahdissa  https://www.youtube.com/watch?v=GpO8_FMWcHA.

Piirrämme eläinkoululaisellemme vaatteita ja Halloween-asun, kulkuneuvoja, ruokia ja juomia ja eläinkaverin. Kirjoitamme sanat englanniksi.

Kerromme, mistä pidämme I like ___. Kerromme, mistä emme pidä I don’t like ___. Myös monikossa.

Bye-bye. See you.

_____________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 4.11.
Äidinkieli 10 min. lukuläksy
Matematiikka s. 130-131 ja kotimökki 30

 

_____________________________________________________________________

TIISTAI 3.11.
Äidinkieli: lukuläksy lukukirja s. 48-49, tehtäväkirja s. 52-53
_________________________________________________________________________
MAANANTAI 2.11.
Äidinkieli: lukuläksy 10 min. tehtäväkirja s. 51
Matematiikka s. 127 ja kotimökki 129
_________________________________________________________________________
TORSTAI 29.10.

Pesemme kädet Halloween, Halloween –laulun tahdissa  https://www.youtube.com/watch?v=JsyEX9iIN-I.

Laulamme vielä Halloween-numerolaulun                              https://www.youtube.com/watch?v=GpO8_FMWcHA.

Tutustumme Halloween-perinteisiin laulun avulla                     https://www.youtube.com/watch?v=Hj_mudR9ZTc.

Katsomme USA:n Halloweenista valokuvia. Mietimme asuvaihtoehtoja                witch, monster, vampire, zombie, ghost, skeleton, alien, ladybug, pumpkin, Batman, Spider-Man. Piirrämme oman asuvalinnan.

Happy Halloween.

_________________________________________________________________________

KESKIVIIKKO 28.10.

Äidinkieli: Lukuläksy 10 min.

Matematiikka s. 118-119

_________________________________________________________________________

TIISTAI 27.10.
Äidinkieli: Lukuläksy 10 min.
Matematiikka  s. 117
_________________________________________________________________________
MAANANTAI 26.10.
Äidinkieli: Lukuläksy s. 43-45. Tehtäväkirja s. 46 ja 48
Matematiikka s. 115-116
_________________________________________________________________________
PERJANTAI 23.10.
Äidinkieli tehtäväkirja s. 44
_________________________________________________________________________
TORSTAI 22.10.
Äidinkieli
Lukukirja s. 42 ja tehtäväkirja s. 45 ja s. 42 (teht. 1. ja 2.)
Englanti

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                    https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Opettelemme monikon eläimillä, kulkuneuvoilla, kehonosilla ja vaatteilla (kuvakorteilla ja quizletissä).

Laitamme hernepusseja ämpärin sisään, päälle, alle, taakse, viereen ja eteen. Opimme prepositiot in, on, under, behind, next to ja in front of. Harjoittelemme näistä aina kolmea kerrallaan ämpäreiden avulla.

Esitämme vielä kulkuneuvoja opettajan perässä car, bus, bike, motorcycle, train, ship, boat, plane, helicopter, tram, scooter. Piirrä kulkuneuvo ilmaan > pari sanoo englanniksi.

Bye. See you.

_________________________________________________________________________

TORSTAI 8.10.
Äidinkieli: Lukukirja s. 38-39, tehtäväkirja s. 36 ja 38
Matematiikka s. 98
Kielet: saksa

Pesemme kädet tervehdyslaulun tahdissa                          https://www.youtube.com/watch?v=WQrHkXCMTeA.

Harjoittelemme tervehdyksiä  hallo / guten Morgen / guten Tag / guten Abend / tschüs / auf Wiedersehen.

Esitämme kulkuneuvoja (https://quizlet.com/500430848/flashcards): opettaja sanoo kulkuneuvon saksaksi ja esittää, oppilaat tekevät perässä    (Auto, Bus, Fahrrad, Motorrad, Zug, Schiff, Boot, Flugzeug, U-Bahn, Straßenbahn, Hubschrauber, Roller). Piirrämme taululle ja arvaamme.

Esitämme huonekaluja  (https://quizlet.com/504102641/flashcards)    Bett, Tisch, Stuhl, Schrank, Regal, Kommode, Lampe, Teppich, Kamin, Sessel  opettajan perässä. Esitä > pari sanoo saksaksi. Piirrämme taululle ja arvaamme.

Tschüs. Schöne Ferien.

Englanti

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                    https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme myös voileipälaulun https://www.youtube.com/watch?v=mK4O8hi30UA.

Kertaamme vielä ruokia. Kerromme, mistä pidämme ja mistä emme: I like ice cream. I don’t like cheese.

Kerromme itsestämme englanniksi parille:

Hello. My name is ____. I’m eight years old. I live in Tampere. I like ___. I don’t like ___. Bye.

Esitämme kulkuneuvoja                                                https://quizlet.com/499010826/vehicles-for-little-kids-flash-cards/, mikäli on vielä aikaa.

Bye-bye. Have a nice holiday.

_________________________________________________________________________

 KESKIVIIKKO 7.10.
Matematiikka. Kerrattiin tuplat pelaamalla paripeliä s. 96. Laskettiin yhteen- ja vähennyslaskuja 0-100 Matikkatalkoiden sivulla www.10monkeys.com.
Äidinkieli: Lukuläksy 10 min. vapaavalintaisesta lähteestä.
________________________________________________________________________

 

TIISTAI 6.10.
Matematiikka s. 94-95 ja kotimökki 22
Äidinkieli: Lukuläksy lukukirja s. 36-37 ja tehtäväkirja s. 37
Huom.  Matikkatalkoot alkoivat tänään. Mene osoitteeseen www.10monkeys.com. Sama käyttäjätunnus ja salasana kuin viime vuonna. Kysy ne opelta, jos olet unohtanut.
_________________________________________________________________________
MAANANTAI 5.10.
Matematiikka s. 91-93
Äidinkieli: lukuläksy 10 min. ja kirjoita kolme virkettä viikonlopustasi
_________________________________________________________________________
PERJANTAI 2.10.
Teemapäivä, ei läksyjä. Rentouttavaa viikonloppua.
_________________________________________________________________________
TORSTAI 1.10.
Äidinkieli: tehtäväkirja s. 33-35 ja lukuläksy 10 min.
Matematiikka s. 90
Kielet: saksa

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                    https://www.youtube.com/watch?v=340GxiA_EaI&t=13s.

Kuuntelemme ja laulamme vaihteeksi iltalaulun                  https://www.youtube.com/watch?v=D6xCa4EiNcU.

Opettelemme vielä kulkuneuvoja: esitämme ja arvaamme, piirrämme taululle ja arvaamme. (https://quizlet.com/500430848/flashcards)

Harjoittelemme myös huonekaluja                              https://quizlet.com/504102641/mobeln-fur-kleine-kinder-flash-cards/. Esitämme ja arvaamme, piirrämme taululle ja arvaamme. Piirrämme huonekaluja myös eläinkoululaisellemme (isoihin vihkoihin).

Englanti:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                    https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme myös voileipälaulun https://www.youtube.com/watch?v=mK4O8hi30UA.

Opettelemme ruokia ja juomia kuvakorteilla (pöydällä isossa pinossa).

Opettelemme kohteliaisuusmuotoja laululla                                https://www.youtube.com/watch?v=zXIxDoCRc84. Ojennamme here you are > thank you, coffee? > yes, please / no, thank you, ham or cheese? > cheese, please. Opettaja toimii tarjoilijana ensin, sitten oppilaat.

Piirrämme eläinkoululaiselle ruokia ja juomia sekä vaatteita isoihin vihkoihin.

_________________________________________________________________________

MAANANTAI 28.9.
Äidinkieli: lukuläksy 10 min. ja tehtäväkirja s. 30-31
Matematiikka s. 82-83 ja mökki 19
_________________________________________________________________________
TORSTAI 24.9.
Saksa:

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                    https://www.youtube.com/watch?v=340GxiA_EaI&t=13s.

Kuuntelemme ja laulamme vaihteeksi iltalaulun                  https://www.youtube.com/watch?v=D6xCa4EiNcU.

Harjoittelemme juomia ja ruokia kuvakorteilla. Ojennamme Bitte ja kiitämme Danke. Pyydämme ruokia ja juomia Brot, bitte. / Saft, bitte.

Laulamme Magst du Coca-Cola? -laulun. Kerromme, mitä ruuasta ja juomasta pidämme Ich mag Milch. Kysymme myös Magst du Wasser?

Englanti

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                      https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tutun tervehdyslaulun                                          https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Kuuntelemme nalletarinan loppuun                                        https://www.youtube.com/watch?v=pCaA4lcv-4Q&t=83s. Sanomme nalletarinan vaatteet englanniksi.

Kertaamme vaatteita myös kuvakorteilla. Sanomme vaatesanan ja puemme sen päälle. Piirrämme vaatteen ja arvaamme.

Piirrämme eläinkoululaisellemme vaatteita.

_________________________________________________________________________

 

MAANANTAI 21.9.
Äidinkieli Lukukirja s. 29, tehtävät 4-6
Matematiikka s. 70-71 ja kotimökki 16
_________________________________________________________________________
PERJANTAI 18.9.
Äidinkieli: Lukukirja s. 28-29
________________________________________________________________________
TORSTAI 17.9.
Äidinkieli lukuläksy 10 min itse valitusta lähteestä.
Matematiikka s. 66-67 ja kotimökki 15
Saksa

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                https://www.youtube.com/watch?v=340GxiA_EaI&t=13s.

Kuuntelemme ja laulamme vaihteeksi iltalaulun                https://www.youtube.com/watch?v=D6xCa4EiNcU.

Laulamme myös Das ist meine Familie –laulun. (kasetti)

Miten eläinkoululainen menee kouluun? Harjoittelemme kulkuneuvoja    https://www.youtube.com/watch?v=8QwphJ8d6hI    https://quizlet.com/500430848/fahrzeuge-fur-kleine-kinder-flash-cards/. Esitämme ja arvaamme. Voimme myös piirtää taululle ja arvata. Tschüs.

Englanti

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                  https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tutun tervehdyslaulun                                    https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Miten eläinkoululainen pääsee kouluun? Kertaamme kulkuneuvoja    https://quizlet.com/499010826/vehicles-for-little-kids-flash-cards/. Laulamme tutun kulkuneuvolaulun https://www.youtube.com/watch?v=ki_R_4FcFK0. Piirrämme koululaiselle kulkuneuvon (isot vihot luokan takana tai repuissa). Esitämme kulkuneuvoja ja arvaamme. Bye-bye. See you.

_________________________________________________________________________

 

KESKIVIIKKO 16.9.

Äidinkieli: Lukuläksy Lukukirja s. 26 ja tehtäväkirja s. 26

Matematiikka s. 63 ja Millimittari s. 65

 

TIISTAI 15.9.
Äidinkieli: Lukuläksy 10 min itse valitusta lähteestä. Tehtäväkirja s. 24-25
Matematiikka: Kotimökki 14 (löytyy s. 65)
TORSTAI 10.9.
Äidinkieli: Tehtäväkirja s. 21-22
Matematiikka s. 54-55 ja kotimökki 12
Kielet
4. saksan tunti

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                      https://www.youtube.com/watch?v=340GxiA_EaI&t=13s.

Laulamme Guten Morgen-laulun https://www.youtube.com/watch?v=U_bsAKAbYD8.

Opettelemme perheenjäseniä pehmoeläinten sekä Quizletin avulla            https://quizlet.com/499012647/familie-fur-kleine-kinder-flash-cards/. Tervehdimme pehmoeläinperhettä: Hallo / Guten Morgen / Guten Tag / Tschüs / Auf Wiedersehen. Teemme perheenjäsenille myös kysymyksiä: Wer bist du? / Wie heißt du? / Wie alt bist du?

Piirrämme eläinkoululaiselle perheenjäseniä.

Tschüs.

5. englannin tunti

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                      https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tutun tervehdyslaulun                                              https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Kuuntelemme nalletarinasta kaksi seuraavaa sivua (2+2+2)  https://www.youtube.com/watch?v=pCaA4lcv-4Q&t=83s ja mietimme vielä tarinan tunteita. Harjoittelemme myönteisiä kuvailevia sanoja Quizlet-ohjelmassa https://quizlet.com/521897824/adjectives-for-little-kids-flash-cards/. Esitämme ja arvaamme.

Valitsemme ja kirjoitamme eläinkoululaisellemme nimen ja kuvailevan sanan.

Bye-bye. See you.

 

PERJANTAI 4.9.

Äidinkieli Tehtäväkirja s. 17 ja 19

 

TORSTAI 3.9.

Teemapäivä. Päivän aiheena tunne- ja vuorovaikutustaidot. Tehtiin luokassa paljon yhteisiä harjoituksia ja keskusteluja. Ei kotiläksyjä.

Koko luokan yhteinen kielten tunti (EN ja SA)

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa

https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Laulamme tutun tervehdyslaulun

https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Kuuntelemme nalletarinasta kaksi seuraavaa sivua (2+2)  https://www.youtube.com/watch?v=pCaA4lcv-4Q&t=83s ja mietimme tarinan tunteita.

Kuuntelemme myös What a feeling –laulun

https://www.youtube.com/watch?v=R3W9zplEiV0 ja mietimme koe-esityksen tunteita.

Harjoittelemme myönteisiä kuvailevia sanoja Quizlet-ohjelmassa              https://quizlet.com/521897824/adjectives-for-little-kids-flash-cards/. Esitämme ja arvaamme.    Bye-bye. See you.

 

Keskiviikko 2.9.

Äidinkieli: Lukukirja s. 18-19 ja noppatehtävät (s. 19) vihkoon.

Matematiikka: Luokassa jatkettiin työskentelyä  diagrammien parissa. Kirjasta s. 36-37.

 

Tiistai 1.9.

Äidinkieli tehtäväkirja s. 16

Matematiikka s. 38-39

Ympäristöoppi: Tutustuttiin erilaisiin karttoihin.

 

Maanantai 31.8.

Äidinkieli: Lukukirja s.16-17, tehtäväkirja s. 14-15

Matematiikka s. 34-35

Liikunta: Harjoiteltiin juoksua ja pituushyppyä urheilukentällä.

 

Perjantai 28.8.

Äidinkieli: Kerrattiin tavuttamista monistetehtävien avulla.

Ympäristöoppi: Tutkittiin tietotekstejä lemmikeistä.

Kuvataide ja käsityö: Jatkettiin keskeneräisiä töitä.

Liikunta: Suunnistettiin koulun pihalla aarrekarttojen avulla.

 

Torstai 27.8.

Äidinkieli: Lukutunti. Lue haluamaasi kirjaa.

Matematiikka: s. 30-31 ja kotimökki 7

Kielet: 

 

Keskiviikko 26.8.

Äidinkieli: Kirjoita Lempivihkoon vähintään viisi virkettä tämän päivän tapahtumista. Muista virkkeen tunnusmerkit.

Matematiikka: S. 27-28

Kuvataide: Tehtiin aarrekarttoja

 

Tiistai 25.8.

Äidinkieli: Lukukirja s. 14-15, Tehtäväkirja s. 13

Matematiikka s. 26 ja kotimökki 6.

 

Maanantai 24.8.

Äidinkieli: Lukukirja s. 13, Tehtäväkirja s. 11

Matematiikka s. 23 ja kotimökki 5.

 

3. saksan tunti: 2. luokat Elokuu 2020

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                      https://www.youtube.com/watch?v=340GxiA_EaI&t=13s.

Laulamme Maija Mehiläisen (Biene Maja) mukana Hallo-laulun            https://www.youtube.com/watch?v=DVzf0Rk7ycg.

Laulamme värilaulun https://www.youtube.com/watch?v=N693RrO6JM4 ja kertaamme vielä värejä Millin ja värikorttien avulla. Joku tulee eteen ja sanoo värin saksaksi, kenellä on kyseistä väriä keksii tekemisen (schwimmen, essen, zeichnen) ja esittää sitä.

Harjoittelemme vielä numeroita hyppynarun (Sprungseil) ja hularenkaan (Hula-Hoop) avulla.

Mikäli meillä on aikaa, harjoittelemme vielä kehonosia sekä kuvakorteilla että koskemalla oikeaa kehonosaa.

Kotiin tulee laulaa tunnin lauluja.

Tschüs.

3. englannin tunti: 2B Elokuu 2020

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                  https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Kertaamme koti- ja villieläimiä Quizlet-ohjelmassa          https://quizlet.com/500432501/farm-animals-and-pets-for-little-kids-flash-cards/              https://quizlet.com/500432904/wild-animals-for-little-kids-flash-cards/.

Laulamme ja leikimme Head and Shoulders –laulun yhdessä https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY.

Harjoittelemme kehonosia kuvakorteilla. Valitsemme ja piirrämme oman eläinkoululaisen isoon vihkoon ja kirjoitamme kehonosat työhön englanniksi.

Lopuksi sanomme Bye-bye. See you.

 

Ma 24.8.

2. saksan tunti: kakkosluokka Elokuu 2020

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                      https://www.youtube.com/watch?v=340GxiA_EaI&t=13s.

Istumme väljästi, pulpetit erillään. Laulamme tutun hyvän huomenen laulun              https://www.youtube.com/watch?v=U_bsAKAbYD8 apurimme herra Ankan kanssa (herr Ente).

Kertaamme eläinsanoja Milli-kirjan avulla ja Quizlet-ohjelmassa             https://quizlet.com/496687960/wilde-tiere-fur-kleine-tiere-flash-cards/  https://quizlet.com/496676337/haustiere-fur-kleine-kinder-flash-cards/. Esitämme eläimiä ja muistelemme omaa eläinhahmoamme.

Laulamme värilaulun                                                          https://www.youtube.com/watch?v=N693RrO6JM4 ja kertaamme vielä värejä Millin ja värikorttien avulla.

Saamme kotikirjeen: säilytä tämä kotona. Lopuksi sanomme Tschüs.

2. englannin tunti: 2B Elokuu 2020

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                  https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Istumme väljästi, pulpetit erikseen. Laulamme tutun tervehdys-laulun            https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Kuuntelemme viime kerran tarinasta kaksi ensimmäistä sivua          https://www.youtube.com/watch?v=pCaA4lcv-4Q&t=83s.

Kertaamme koti- ja villieläimiä Quizlet-ohjelmassa     https://quizlet.com/500432501/farm-animals-and-pets-for-little-kids-flash-cards/               https://quizlet.com/500432904/wild-animals-for-little-kids-flash-cards/. Esitämme ja arvuuttelemme eläimiä.

Saamme kotikirjeen: säilytä se kotona. Lopuksi sanomme Bye-bye.

1. saksan tunti: kakkosluokat Elokuu 2020

Pesemme kädet käsien pesu –laulun tahdissa                https://www.youtube.com/watch?v=340GxiA_EaI&t=13s.

Istumme väljästi, pulpetit erillään. Laulamme tutun hyvän huomenen laulun      https://www.youtube.com/watch?v=U_bsAKAbYD8 apurimme herra Ankan kanssa (herr Ente).

Kertaamme teonsanoja Quizlet-ohjelmassa              https://quizlet.com/270369273/verben-fur-kleine-kinder-flash-cards/ sekä verbikorteilla. Sanomme ja esitämme kesätekemisiä: Ich schwimme. Ich esse Eis.

Luemme ja muistelemme yhdessä tuttua kirjaa Millis erster Schultag.

Lopuksi sanomme Tschüs.

  1. englannin tunti: 2B Elokuu 2020

Pesemme kädet ja kuuntelemme samalla käsien pesu –laulun          https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Istumme väljästi, pulpetit erikseen. Laulamme tutun tervehdyslaulun      https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU ja palautamme mieleen Hello-sanan. Laulamme laulun uudelleen ja palautamme mieleen What’s your name? -kysymyksen ja vastauksen. Vaaleanpunainen apurimme Mr Piglet kiertää vielä kysymässä kaikilta nimen.

Harjoittelemme ja kerromme kesätekemisiä:     https://quizlet.com/518445044/flashcards.

Kuuntelemme vielä englanninkielisen tarinan                  https://www.youtube.com/watch?v=pCaA4lcv-4Q&t=83s.

Lopuksi sanomme Bye-bye.