2.A

To 14.10.

Englanti: Howell vieraana

Pesemme kädet ja laulamme numerolaulun Funky Counting Song | Numbers 1-10 | The Singing Walrus. 

Laulamme vielä värilaulun Rainbow Colors Song | Colors Song for Kids | The Singing Walrus. 

Pelaamme pelejä pienissä ryhmissä: harjoittelemme numeroita ja värejä. 

Bye. Have a nice holiday. 

To 7.10.

Englanti:

Laulamme Crayons in my school bag –laulun (High Five 1 / 2, kappale 3).

Toistamme koulutarvikesanat. Pelaamme muistipeliä ja teemme Flip cards -tehtävän. Juttelemme Charlien kanssa.

Kerromme, mitä omistamme ja mitä emme: I have ___. / I don’t have ___.

Bye.

To 30.9.

Englanti:

Laulamme High Five 1 / 2 kappaleen 2 värilaulun. Väritämme kaksi värimonistetta.

Teemme ketjukyselyn Do you like green? Yes, I do. / No, I don’t.

Arvuuttelemme ikää Are you six? No, I’m not. / Yes, I am.

Laulamme Crayons in my school bag –laulun (High Five 1 / 2, kappale 3).

Bye.

To 23.9.

Englanti:

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun                            Wash Your Hands Song | Music for Kids | The Singing Walrus.

Laulamme tervehdyslaulun                                        https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Laulamme High Five 1 / 2 kappaleen 2 värilaulun.

Kertaamme värejä. Kerromme, mistä väreistä pidämme I like green. Arvuuttelemme Do you like ___?

Leikimme muistipeliä (kappaleen aineistot) ja Flip cards sekä teemme Talk with Charlie.

Bye-bye.

To 16.9.

Englanti:

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun  Wash Your Hands Song | Music for Kids | The Singing Walrus.

Laulamme tervehdyslaulun https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Laulamme ja leikimme Funky Counting Song –laulun Funky Counting Song | Numbers 1-10 | The Singing Walrus.

Teemme numeroryhmiä.

Väritämme numeroita puuväreillä (RED PINK BLUE GREY GREEN BLACK WHITE BROWN PURPLE YELLOW).

Sanomme parille numeron ja värin, pari värittää numeron oikealla värillä vihkoon.

Bye.

To 9.9.

Englanti: a-ryhmä tulee ensin

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun Wash Your Hands Song | Music for Kids | The Singing Walrus.

Laulamme tervehdyslaulun https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Laulamme ja leikimme Funky Counting Song –laulun Funky Counting Song | Numbers 1-10 | The Singing Walrus.

Harjoittelemme lukusanoja 1 – 10 hularenkaalla, hyppynarulla ja hernepusseilla.

Arvuuttelimme värejä.

Bye-bye.

To 2.9.

Englanti: a-ryhmä tulee ensin

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun Wash Your Hands Song | Music for Kids | The Singing Walrus.

Harjoittelemme eläimiä Quizlet-tehtävässä                    https://quizlet.com/500432501/farm-animals-and-pets-for-little-kids-flash-cards/. Piirrämme ja arvaamme. Harjoittelemme monikkoa muodostamalla eläinperheitä: three dogs, five horses.

Harjoittelemme vielä villieläimiä https://quizlet.com/500432904/wild-animals-for-little-kids-flash-cards/. Teemme eläinperheitä.

Bye-bye.

To 26.8.

Englanti: a-ryhmä tulee ensin

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun Wash Your Hands Song | Music for Kids | The Singing Walrus.

Laulamme tervehdyslaulun https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Kuuntelemme vielä tutun tarinan Not This Bear A First Day of School Story by Alyssa Satin Capucilli. Kertaamme värejä. Leikimme muistipeliä värikuvakorteilla. Leikimme värikuningasta (joku tulee eteen).

Harjoittelemme eläimiä Quizlet-tehtävässä                    https://quizlet.com/500432501/farm-animals-and-pets-for-little-kids-flash-cards/. Esitämme ja arvaamme eläimiä.

Bye-bye.

To 19.8.

Englanti: a-ryhmä tulee ensin

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun                                                      Wash Your Hands Song | Music for Kids | The Singing Walrus.

Laulamme tervehdyslaulun                                                      https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU.

Kuuntelemme vielä tutun tarinan                                                                                        Not This Bear A First Day of School Story by Alyssa Satin Capucilli.

Harjoittelemme ja kerromme kesätekemisiä:              https://quizlet.com/518445044/flashcards. Kirjoitamme ja piirrämme isoon vihkoon kesään liittyviä asioita:

SUMMER

SUN

SWIM

SWING

SANDALS

SHIRT

FISH

BEACH

ICE CREAM

Esitämme ja arvaamme sanoja.

Bye-bye.

To 12.8.

Englanti: a-ryhmä tulee ensin

Pesemme kädet ja kuuntelemme käsien pesu –laulun                      https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE.

Opettaja kertoo istumapaikat. Istumme pienryhmissä.

Laulamme tervehdyslaulun                                                          https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU. Laulamme laulun uudelleen ja kertaamme What’s your name? -kysymyksen ja vastauksen. Vaaleanpunainen apurimme Mr Piglet kiertää vielä kysymässä kaikilta nimen. Kysymme ja vastaamme uusille pöytäryhmäläisille:

WHAT’S YOUR NAME?

MY NAME IS ________.

Harjoittelemme ja kerromme kesätekemisiä:                https://quizlet.com/518445044/flashcards.

Bye-bye.

Ti 1.6.

Luimme tunnilla lukukirjan viimeisen kappaleen s. 152-153. Tämä poissaolijoille luettavaksi.

Teimme tehtäväkirjasta s. 82. Tämä poissaolijoille tehtäväksi.

 


Saksa: ke ja to

Laulamme aakkoslaulun Das ABC-Lied (ABC Song) – Kinderlieder zum Mitsingen | Sing Kinderlieder.

Jatkamme aakkossanastoa muutaman minuutin.

Laulamme Ich heiße Moritz –laulun. > Kysymme ja kerromme nimemme. Kysymme myös vointia. Laulamme Ich bin –laulun. > Kuvailemme itseämme.

Laulamme tervehdyslauluja Tarja Virtasen sivustolta            https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/so-ein-zufall-1/1-oh-ein-hund.

Kertaamme vielä Wie alt bist du?          https://peda.net/iitti/lukio/oppiaineet/saksa/asetv/los-geht%27s-1/l3-lecker.

Laulamme vielä Magst du ___? Kerromme, mistä ruuista pidämme.

Esittelemme vielä perheemme: Das ist mein Vater / meine Mutter.

Laulamme loppulaulun.

KERÄÄMME SALKKUVIHOT TALTEEN.

Schöne Sommerferien.

 

 

·